Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Integration of Music Activities into the Educational Subjects of Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/188846/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188846Identifikátory
SIS: 252892
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
12. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
integrace, integrovaná výuka, hudba, hudební výchova, I. stupeň ZŠKlíčová slova (anglicky)
integration, integrated education, music, music at school, primary schoolIntegrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Integration of Music Activities into the Educational Subjects of Primary School Olga Chase Thesis Supervisor: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Programme of Study: Elementary School Teacher Education Field of Study: Primary School Teacher Education ABSTRACT The main subject of the thesis is the inclusion of music activities into the educational subjects of Primary School. The thesis aims at a critical judgement of opinions on the importance o into the music activites integration educational subjects of Primary School. The theoretical part introduces the organization of the integrated education, summarizes the existing knowledge of the music activities impact on the child's personality development on the side of scientific literature and other relevant sources, it exalts the outcomes of works focusing on music integration into the Primary School education. The practical part researches the integration of music activites into the educational subjects of Primary School, compares the impact of the regular education and the specialised music-oriented education, and based on a questionnaire survey and personal observation, it evaluates the effect of such education from the perspective of the pupils, their parents and their teachers.