Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Assessment of Speech as Language Skill of Secondary School Pupils during Russian Language Lessons
rigorous thesis (RECOGNIZED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189087Identifiers
Study Information System: 270231
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Rigorózní řízení - Ruský jazyk a literatura
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 4. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Recognized
Keywords (Czech)
hodnocení, mluvený projev, žák, dovednost, formativní hodnoceníKeywords (English)
assessment, speech, pupil, skill, formative assessmentTématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část je věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následuje část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. Praktická část přináší výsledky vlastního šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, mluvený projev, žák, formativní hodnocení, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
The topic of the thesis is assessment of speech as a language skill of secondary school students during Russian language lessons. The theoretical part is dedicated to assessment in the process of learning, its purpose, functions and types. The next part involves assessing as a part of teaching a foreign language, following up with detailed focus on assessment of speech of secondary school students. In practical part, it is analyzed to what extent the assessment of speech during Russian language lessons in secondary schools is being applied, or what types of assessment are represented. KEYWORDS assessment, speech, student, skill, formative assessment