Zobrazit minimální záznam

Stimulating social relationships among preschool children through drama education
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorHrušková, Zuzana
dc.date.accessioned2024-11-29T01:46:17Z
dc.date.available2024-11-29T01:46:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189224
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se budu věnovat tématu sociálních vztahů mezi dětmi předškolního věku, a to v souvislosti s dramatickou výchovou. Konkrétně budu zkoumat okruh vrstevníků jako partnerů pro hru několika vybraných dětí. Zajímá mě, jestli zařazení několika dramatických lekcí se sociálními tématy do předškolního vzdělávání, bude mít na děti a okruh jejich vrstevníků vliv. Zda se okruh rozšíří, děti mezi sebou budou více interagovat, a také jestli díky dramatické výchově vzniknou základy pro přátelství. Teoretická část práce je zaměřena na psychický vývoj dítěte v předškolním věku konkrétně v oblasti raných vztahů, ať už jde o výběr vrstevníků ke hře nebo o navazování prvních přátelství. Dále se tato část orientuje na úvod do dramatické výchovy a představuje některé z jejích technik a metod. V praktické části je v jedné třídě mateřské školy představeno, realizováno a reflektováno pět dramatických lekcí se sociálními tématy. Před lekcemi je použita výzkumná metoda rozhovoru, kde respondenty jsou děti, které jsou dotazovány na to, jaké vztahy mají k jiným dětem. Stejný rozhovor je uskutečněn i po proběhnutí lekcí. Srovnáním obou rozhovorů je vyhodnoceno, zda na děti dramatické lekce nějak působily. Do hodnocení jsou také zahrnuty názory dvou pedagogů, kteří se třídou pracují, získané z rozhovorů na...cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor's thesis I will focus on the topic of social relations between preschool children in the context of drama education. Specifically, I will be examining the peer circle for the play of a few selected children. I am interested in whether the inclusion of a few drama lessons with social themes in preschool, will have an impact on the children and their peer circle. Whether the circle will expand, children will interact more with each other or whether the foundations for friendships will be established through drama education. The theoretical part focuses on the psychological development of the preschool child, specifically in the area of early relationships, both peer relationships for play and the establishment of first friendships. Furthermore, this part focuses on an introduction to drama education and introduces some of its techniques and methods. In the practical part, five drama lessons with social themes are introduced, implemented and reflected upon in a kindergarten class. Before the lessons, a research method of interview is used, where the respondents are children who are asked about their relationships with other children. The same interview is conducted after the lessons. By comparing the two interviews, it is evaluated whether the drama lessons had any effect on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectdramatic playen_US
dc.subjectgoals of dramatic educationen_US
dc.subjectmethods of dramatic educationen_US
dc.subjectpeer relationshipsen_US
dc.subjectformation of friendly relationshipsen_US
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectdramatická hracs_CZ
dc.subjectcíle dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectmetody dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectvrstevnické vztahycs_CZ
dc.subjectnavazování přátelských vztahůcs_CZ
dc.titleStimulace sociálních vztahů mezi dětmi předškolního věku pomocí dramatické výchovycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268405
dc.title.translatedStimulating social relationships among preschool children through drama educationen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se budu věnovat tématu sociálních vztahů mezi dětmi předškolního věku, a to v souvislosti s dramatickou výchovou. Konkrétně budu zkoumat okruh vrstevníků jako partnerů pro hru několika vybraných dětí. Zajímá mě, jestli zařazení několika dramatických lekcí se sociálními tématy do předškolního vzdělávání, bude mít na děti a okruh jejich vrstevníků vliv. Zda se okruh rozšíří, děti mezi sebou budou více interagovat, a také jestli díky dramatické výchově vzniknou základy pro přátelství. Teoretická část práce je zaměřena na psychický vývoj dítěte v předškolním věku konkrétně v oblasti raných vztahů, ať už jde o výběr vrstevníků ke hře nebo o navazování prvních přátelství. Dále se tato část orientuje na úvod do dramatické výchovy a představuje některé z jejích technik a metod. V praktické části je v jedné třídě mateřské školy představeno, realizováno a reflektováno pět dramatických lekcí se sociálními tématy. Před lekcemi je použita výzkumná metoda rozhovoru, kde respondenty jsou děti, které jsou dotazovány na to, jaké vztahy mají k jiným dětem. Stejný rozhovor je uskutečněn i po proběhnutí lekcí. Srovnáním obou rozhovorů je vyhodnoceno, zda na děti dramatické lekce nějak působily. Do hodnocení jsou také zahrnuty názory dvou pedagogů, kteří se třídou pracují, získané z rozhovorů na...cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor's thesis I will focus on the topic of social relations between preschool children in the context of drama education. Specifically, I will be examining the peer circle for the play of a few selected children. I am interested in whether the inclusion of a few drama lessons with social themes in preschool, will have an impact on the children and their peer circle. Whether the circle will expand, children will interact more with each other or whether the foundations for friendships will be established through drama education. The theoretical part focuses on the psychological development of the preschool child, specifically in the area of early relationships, both peer relationships for play and the establishment of first friendships. Furthermore, this part focuses on an introduction to drama education and introduces some of its techniques and methods. In the practical part, five drama lessons with social themes are introduced, implemented and reflected upon in a kindergarten class. Before the lessons, a research method of interview is used, where the respondents are children who are asked about their relationships with other children. The same interview is conducted after the lessons. By comparing the two interviews, it is evaluated whether the drama lessons had any effect on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV