dc.contributor.advisor | Francová, Sylva | |
dc.creator | Růžičková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T05:06:49Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T05:06:49Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189230 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulace | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the problematics, which has existed since the inception of photography and is constantly becoming more and more current - manipulation in photography. Over a brief overview of the history of photography and the development of manipulation in photography in pre - and (post-) digital production, the thesis focuses primarily on the transformations of manipulation in photography, prompted by the arrival of digital technology in the Czech Republic. The issue is demonstrated through several artists who, from the 1990 s onwards, began to work with new possibilities of manipulation in photography, thus disrupting the traditional view of this medium. In the didactic part, the work focuses on techniques of manipulation with photography that can be used in art classes, especially at the second level of primary schools and secondary schools. The practical part presents a series of author's photographs that disrupt the stereotype of everyday life by means of editing. KEYWORDS photography, digital technology, manipulated photo, manipulation | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | photography | en_US |
dc.subject | digital technology | en_US |
dc.subject | manipulated photo | en_US |
dc.subject | manipulation | en_US |
dc.subject | fotografie | cs_CZ |
dc.subject | digitální technologie | cs_CZ |
dc.subject | manipulovaná fotografie | cs_CZ |
dc.subject | manipulace | cs_CZ |
dc.title | Proměny manipulace v české fotografii na přelomu 20. a 21. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-20 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 259106 | |
dc.title.translated | Transformations of manipulation in Czech photography at the turn of 20th and 21st centuries | en_US |
dc.contributor.referee | Magidová, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Art Education for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Art Education for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulace | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the problematics, which has existed since the inception of photography and is constantly becoming more and more current - manipulation in photography. Over a brief overview of the history of photography and the development of manipulation in photography in pre - and (post-) digital production, the thesis focuses primarily on the transformations of manipulation in photography, prompted by the arrival of digital technology in the Czech Republic. The issue is demonstrated through several artists who, from the 1990 s onwards, began to work with new possibilities of manipulation in photography, thus disrupting the traditional view of this medium. In the didactic part, the work focuses on techniques of manipulation with photography that can be used in art classes, especially at the second level of primary schools and secondary schools. The practical part presents a series of author's photographs that disrupt the stereotype of everyday life by means of editing. KEYWORDS photography, digital technology, manipulated photo, manipulation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |