Zobrazit minimální záznam

Transformations of manipulation in Czech photography at the turn of 20th and 21st centuries
dc.contributor.advisorFrancová, Sylva
dc.creatorRůžičková, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-29T05:06:49Z
dc.date.available2024-11-29T05:06:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189230
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulacecs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the problematics, which has existed since the inception of photography and is constantly becoming more and more current - manipulation in photography. Over a brief overview of the history of photography and the development of manipulation in photography in pre - and (post-) digital production, the thesis focuses primarily on the transformations of manipulation in photography, prompted by the arrival of digital technology in the Czech Republic. The issue is demonstrated through several artists who, from the 1990 s onwards, began to work with new possibilities of manipulation in photography, thus disrupting the traditional view of this medium. In the didactic part, the work focuses on techniques of manipulation with photography that can be used in art classes, especially at the second level of primary schools and secondary schools. The practical part presents a series of author's photographs that disrupt the stereotype of everyday life by means of editing. KEYWORDS photography, digital technology, manipulated photo, manipulationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectdigital technologyen_US
dc.subjectmanipulated photoen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectdigitální technologiecs_CZ
dc.subjectmanipulovaná fotografiecs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.titleProměny manipulace v české fotografii na přelomu 20. a 21. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId259106
dc.title.translatedTransformations of manipulation in Czech photography at the turn of 20th and 21st centuriesen_US
dc.contributor.refereeMagidová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem, které existuje od doby vzniku fotografie a je stále aktuálnější - manipulací ve fotografii. Práce se skrze stručný přehled historie fotografie a vývoj manipulace fotografie v před a (post) digitální tvorbě zaměřuje především na proměny manipulace ve fotografii, které přinesl nástup digitální technologie do Čech. Problematika je demonstrována na několika autorech, kteří od devadesátých let začali pracovat s novými možnosti manipulace ve fotografii a narušili tak tradiční pohled na toto médium. V didaktické části se práce zaměřuje na techniky manipulace s fotografií, které mohou být využity v hodinách výtvarné výchovy, zejména na druhém stupni základních škol a středních školách. Praktická část představuje cyklus autorských fotografií, které pomocí úprav narušují stereotyp každodennosti. KLÍČOVÁ SLOVA fotografie, digitální technologie, manipulovaná fotografie, manipulacecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the problematics, which has existed since the inception of photography and is constantly becoming more and more current - manipulation in photography. Over a brief overview of the history of photography and the development of manipulation in photography in pre - and (post-) digital production, the thesis focuses primarily on the transformations of manipulation in photography, prompted by the arrival of digital technology in the Czech Republic. The issue is demonstrated through several artists who, from the 1990 s onwards, began to work with new possibilities of manipulation in photography, thus disrupting the traditional view of this medium. In the didactic part, the work focuses on techniques of manipulation with photography that can be used in art classes, especially at the second level of primary schools and secondary schools. The practical part presents a series of author's photographs that disrupt the stereotype of everyday life by means of editing. KEYWORDS photography, digital technology, manipulated photo, manipulationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV