Zobrazit minimální záznam

Partly service oriented systems.
dc.contributor.advisorKrál, Jaroslav
dc.creatorSeverýn, Tomáš
dc.date.accessioned2017-04-13T09:19:47Z
dc.date.available2017-04-13T09:19:47Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18924
dc.description.abstractCílem této práce je analyzovat současný stav Servisně Orientované Architektury, popsat vyspělost některých produktů na trhu a na základě zkušeností odhadnout vývoj do budoucnosti. Servisně Orientovaná Architektura je široký pojem, který zasahuje do mnoha činností v moderním podniku. V teoretické části práce je provedeno shrnutí vývoje vedoucího k této architektuře z hlediska IT společně s nejčastěji používanými standardy. Největší důraz je kladen na standardy spojené s řízením procesů a integrací lidských úloh do procesů. Praktická část práce je zaměřena na případovou studii systému řízení dokumentů. Zabývá se analýzou situace a návrhem rozšíření systému o externí procesní řízení. Součástí je i implementační práce, která prokázala schopnost propojitelnosti systémů pomocí standardů, byť se ukázalo, že některé součásti nedodržují standardy kompletně a je tudíž nutné provést drobné úpravy komunikačních komponent. Zároveň se prokázala hypotéza, že dnes vyráběné produkty již vstoupili do fáze obecné použitelnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to analyze current state of Service Oriented Architecture, describe maturity of some products on the market and to make forecast of future trends based on gained experience. Service Oriented Architecture is a wide term and may have deep impact on many activities in modern enterprise. Development, which led to this architecture from IT point of view, together with most used standards, is summarized in theoretical part of this thesis. The stress is put on standards connected with process management and integration of human tasks into processes. Practical part of this thesis is focused on feasibility study of creating document management system. It concentrates on analysis of current situation and design of extending the system with external process management. Implementation work was made to prove ability to connect those systems using standards from theoretical part of this thesis. During the implementation were discovered that some components fail to satisfy those standards and therefore it was necessary to make some changes in communication layer. However, the hypothesis that current products are mature enough was proved to be true.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleČástečně servisně orientované systémy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-02
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId45202
dc.title.translatedPartly service oriented systems.en_US
dc.contributor.refereeKasal, Jindřich
dc.identifier.aleph001122181
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je analyzovat současný stav Servisně Orientované Architektury, popsat vyspělost některých produktů na trhu a na základě zkušeností odhadnout vývoj do budoucnosti. Servisně Orientovaná Architektura je široký pojem, který zasahuje do mnoha činností v moderním podniku. V teoretické části práce je provedeno shrnutí vývoje vedoucího k této architektuře z hlediska IT společně s nejčastěji používanými standardy. Největší důraz je kladen na standardy spojené s řízením procesů a integrací lidských úloh do procesů. Praktická část práce je zaměřena na případovou studii systému řízení dokumentů. Zabývá se analýzou situace a návrhem rozšíření systému o externí procesní řízení. Součástí je i implementační práce, která prokázala schopnost propojitelnosti systémů pomocí standardů, byť se ukázalo, že některé součásti nedodržují standardy kompletně a je tudíž nutné provést drobné úpravy komunikačních komponent. Zároveň se prokázala hypotéza, že dnes vyráběné produkty již vstoupili do fáze obecné použitelnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to analyze current state of Service Oriented Architecture, describe maturity of some products on the market and to make forecast of future trends based on gained experience. Service Oriented Architecture is a wide term and may have deep impact on many activities in modern enterprise. Development, which led to this architecture from IT point of view, together with most used standards, is summarized in theoretical part of this thesis. The stress is put on standards connected with process management and integration of human tasks into processes. Practical part of this thesis is focused on feasibility study of creating document management system. It concentrates on analysis of current situation and design of extending the system with external process management. Implementation work was made to prove ability to connect those systems using standards from theoretical part of this thesis. During the implementation were discovered that some components fail to satisfy those standards and therefore it was necessary to make some changes in communication layer. However, the hypothesis that current products are mature enough was proved to be true.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990011221810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV