Zobrazit minimální záznam

Burnout syndrome among teachers in preschool education
dc.contributor.advisorŠvamberk Šauerová, Markéta
dc.creatorLazorová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-29T08:07:44Z
dc.date.available2024-11-29T08:07:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189290
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na téma syndromu vyhoření u pedagogů mateřských škol. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice, zabývá se profesí učitele, jeho povinnostmi a kompetencemi. Popisuje, s jakými profesními zátěžemi se učitel při své práci setkává. Následující kapitola charakterizuje syndrom vyhoření, jeho příznaky, jednotlivé fáze a vyčleňuje faktory vedoucí ke vzniku a rozvoji vyhoření. Poslední oddíl teoretické části se věnuje prevenci syndromu vyhoření a jaké různé metody prevence lze v každodenním životě praktikovat. Praktická část vyčleňuje cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Cílem bakalářské práce je vyzkoumat, zda se syndrom vyhoření projevuje u učitelů mateřských škol. Výzkum práce probíhal pomocí dotazníkového šetření a dotazník byl určen pro učitele mateřských škol. Dotazník byl rozdělen na tři části, z toho první dvě části obsahovaly otázky vymyšleny autorkou, třetí částí byl dotazník Burnout Measure, který byl vytvořen psychology Ayalou Pines a Elliotem Aronsonem, a který je zaměřen na odhalení výskytu syndromu vyhoření u jedince. Praktická část dále obsahuje výsledky výzkumu, jejich shrnutí a následnou diskuzi. Výsledky výzkumu odhalily, že necelá polovina respondentů nevykazuje známky syndromu vyhoření. Nejvíce...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the burnout syndrom of teachers in kindergarten. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part specifies basic concepts and definitions, it deals with the profession of teaching, its duties, and competencies. It describes the professional burdens that teachers encounter in their work. The following chapter characterizes burnout syndrome, its symptoms, individual phases, and identifies factors leading to the emergence and development of burnout. The final section of the theoretical part focuses on the prevention of burnout syndrome and shows various methods of prevention that can be practiced in everyday life. The practical part sets out the aim of the work, research questions and research methods. The aim of the bachelor's thesis is to investigate whether the burnout syndrome occurs among kindergarten teachers. The work was researched using a questionnaire that was intended for kindergarten teachers. The questionnaire was divided into three parts, with the first two parts contained questions devised by the author, the third part consisted of Burnout Measure questionnaire, which was created by psychologists Ayala Pines and Elliot Aronson, and which is aimed at revealing the occurrence of burnout syndrome in individuals. The practical part...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBurnout syndrome among teachers in preschool educationen_US
dc.subjectBurnout syndrome among teachers in preschool educationcs_CZ
dc.titleSyndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266454
dc.title.translatedBurnout syndrome among teachers in preschool educationen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na téma syndromu vyhoření u pedagogů mateřských škol. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice, zabývá se profesí učitele, jeho povinnostmi a kompetencemi. Popisuje, s jakými profesními zátěžemi se učitel při své práci setkává. Následující kapitola charakterizuje syndrom vyhoření, jeho příznaky, jednotlivé fáze a vyčleňuje faktory vedoucí ke vzniku a rozvoji vyhoření. Poslední oddíl teoretické části se věnuje prevenci syndromu vyhoření a jaké různé metody prevence lze v každodenním životě praktikovat. Praktická část vyčleňuje cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Cílem bakalářské práce je vyzkoumat, zda se syndrom vyhoření projevuje u učitelů mateřských škol. Výzkum práce probíhal pomocí dotazníkového šetření a dotazník byl určen pro učitele mateřských škol. Dotazník byl rozdělen na tři části, z toho první dvě části obsahovaly otázky vymyšleny autorkou, třetí částí byl dotazník Burnout Measure, který byl vytvořen psychology Ayalou Pines a Elliotem Aronsonem, a který je zaměřen na odhalení výskytu syndromu vyhoření u jedince. Praktická část dále obsahuje výsledky výzkumu, jejich shrnutí a následnou diskuzi. Výsledky výzkumu odhalily, že necelá polovina respondentů nevykazuje známky syndromu vyhoření. Nejvíce...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the burnout syndrom of teachers in kindergarten. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part specifies basic concepts and definitions, it deals with the profession of teaching, its duties, and competencies. It describes the professional burdens that teachers encounter in their work. The following chapter characterizes burnout syndrome, its symptoms, individual phases, and identifies factors leading to the emergence and development of burnout. The final section of the theoretical part focuses on the prevention of burnout syndrome and shows various methods of prevention that can be practiced in everyday life. The practical part sets out the aim of the work, research questions and research methods. The aim of the bachelor's thesis is to investigate whether the burnout syndrome occurs among kindergarten teachers. The work was researched using a questionnaire that was intended for kindergarten teachers. The questionnaire was divided into three parts, with the first two parts contained questions devised by the author, the third part consisted of Burnout Measure questionnaire, which was created by psychologists Ayala Pines and Elliot Aronson, and which is aimed at revealing the occurrence of burnout syndrome in individuals. The practical part...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV