dc.contributor.advisor | Šumníková, Pavlína | |
dc.creator | Marková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T06:50:12Z | |
dc.date.available | 2024-06-11T06:50:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189348 | |
dc.description.abstract | Vysoké školy jsou dle zákona 111/1998 Sb. povinny poskytnout osobám s různými druhy postižení vhodné podmínky ke studiu na vysoké škole. Tato podpora není detailně stanovena, takže si každá škola individuálně rozhoduje, jaké kroky v této oblasti podnikne, ale je snaha o postupné metodické sladění. Tato práce je zaměřena na podporu poskytovanou specificky studentům se zrakovým postižením. V teoretické ásti práce je hlavní myšlenkou popsat, jakou podporu studenti se zrakovým postižením potřebují a jaké jsou její možnosti v oblasti vzdělávání. Cílem praktické ásti práce je zjistit, jaká podpora je studentům v eské republice aktuálně poskytována a jak je jimi využívána a hodnocena. K zodpovězení těchto otázek byla použita kvalitativní metoda strukturovaného rozhovoru. Z odpovědí vychází, že je studentům poskytována podpora úměrná jejich potřebám a žádný z respondentů nemá pocit, že by odborná pracoviště takovou podporu neposkytovala dostateně. KLÍČOVÁ SLOVA student na vysoké škole, zrakové postižení, studenti se zrakovým postižením, vysokoškolské poradenství | cs_CZ |
dc.description.abstract | According to Act No. 111/1998 Coll., universities are required to provide persons with various types of disabilities suitable conditions for studying at a university. This support is not specified in detail in the Act, so each school decides individually what steps to take in this area, but there is an effort to gradually harmonize methods. This thesis is focused on the support provided specifically to students with visual impairments. In the theoretical part of the thesis, the main idea is to describe what kind of support students with visual impairments need and what are its possibilities in the field of education. The aim of the practical part of the thesis is to find out what kind of support is currently provided to students in the Czech Republic and how it is used and evaluated by them. The qualitative method of a structured interview was used to answer these questions. Responses show that students are provided with support commensurate with their needs and none of the respondents feel that professional centers do not provide such support sufficiently. KEYWORDS college student, visually impaired, visually impaired students, college counselin | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | student na vysoké škole | cs_CZ |
dc.subject | zrakové postižení | cs_CZ |
dc.subject | studenti se zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | vysokoškolské poradenství | cs_CZ |
dc.subject | college student | en_US |
dc.subject | visually impaired | en_US |
dc.subject | visually impaired students | en_US |
dc.subject | college counseling | en_US |
dc.title | Možnosti vysokoškolských studií studentů se zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 260972 | |
dc.title.translated | Higher education options for visually impaired students | en_US |
dc.contributor.referee | Květoňová, Lea | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Vysoké školy jsou dle zákona 111/1998 Sb. povinny poskytnout osobám s různými druhy postižení vhodné podmínky ke studiu na vysoké škole. Tato podpora není detailně stanovena, takže si každá škola individuálně rozhoduje, jaké kroky v této oblasti podnikne, ale je snaha o postupné metodické sladění. Tato práce je zaměřena na podporu poskytovanou specificky studentům se zrakovým postižením. V teoretické ásti práce je hlavní myšlenkou popsat, jakou podporu studenti se zrakovým postižením potřebují a jaké jsou její možnosti v oblasti vzdělávání. Cílem praktické ásti práce je zjistit, jaká podpora je studentům v eské republice aktuálně poskytována a jak je jimi využívána a hodnocena. K zodpovězení těchto otázek byla použita kvalitativní metoda strukturovaného rozhovoru. Z odpovědí vychází, že je studentům poskytována podpora úměrná jejich potřebám a žádný z respondentů nemá pocit, že by odborná pracoviště takovou podporu neposkytovala dostateně. KLÍČOVÁ SLOVA student na vysoké škole, zrakové postižení, studenti se zrakovým postižením, vysokoškolské poradenství | cs_CZ |
uk.abstract.en | According to Act No. 111/1998 Coll., universities are required to provide persons with various types of disabilities suitable conditions for studying at a university. This support is not specified in detail in the Act, so each school decides individually what steps to take in this area, but there is an effort to gradually harmonize methods. This thesis is focused on the support provided specifically to students with visual impairments. In the theoretical part of the thesis, the main idea is to describe what kind of support students with visual impairments need and what are its possibilities in the field of education. The aim of the practical part of the thesis is to find out what kind of support is currently provided to students in the Czech Republic and how it is used and evaluated by them. The qualitative method of a structured interview was used to answer these questions. Responses show that students are provided with support commensurate with their needs and none of the respondents feel that professional centers do not provide such support sufficiently. KEYWORDS college student, visually impaired, visually impaired students, college counselin | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |