Zobrazit minimální záznam

Financial literacy of secondary school students.
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorHavlena, Ondřej
dc.date.accessioned2024-06-12T06:39:10Z
dc.date.available2024-06-12T06:39:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189433
dc.description.abstractbakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkumcs_CZ
dc.description.abstractName: Ondřej Havlena Work leader: Doc. PhDr. Jiří Prokop Ph.D. Topic: Financial literacy of secondary school students. Abstract This thesis will be divided into two parts. In the theoretical part I will focus on the principles, definition of concepts and explanation of the functioning of the financial market. The theoretical part will also focus on the interpretation of the phenomenon of financial literacy and will show the basic range of tools that can facilitate the acquisition of basic financial literacy methods and techniques by today's young generation. Furthermore, I will discuss the integration of financial literacy into school curricula. In the second, practical part of the bachelor thesis, I will develop a quantitative financial literacy questionnaire for secondary school students to determine their level of financial literacy. I will conduct the questionnaire survey in selected schools, a grammar school, an industrial school and a vocational secondary school. Finally, I will analyze and evaluate the results of this research and possibly propose possible theories on how the situation could be improved. Key words: Finance, Financial Literacy, Student, High School, Researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFinancecs_CZ
dc.subjectFinanční gramotnostcs_CZ
dc.subjectStudentcs_CZ
dc.subjectStřední školacs_CZ
dc.subjectVýzkumcs_CZ
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectFinancial Literacyen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.subjectResearchen_US
dc.titleFinanční gramotnost žáků středních škol.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255266
dc.title.translatedFinancial literacy of secondary school students.en_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csbakalářské práce Jméno: Ondřej Havlena Vedoucí: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D. Téma: Finanční gramotnost žáků středních škol. Abstrakt Práce bude rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřím na principy, vymezení pojmů a objasnění fungování finančního trhu. Teoretická část se též zaměří na výklad fenoménu finanční gramotnosti a ukáže základní škálu nástrojů, které mohou současné mladé generaci usnadnit osvojení základních metod a technik finanční gramotnosti. Dále se budu zabývat začleňováním finanční gramotnosti do školních vzdělávacích programů. V druhé, praktické části bakalářské práce vytvořím kvantitativní finanční dotazník pro studenty středních škol, abych zjistil jejich úroveň finanční gramotnosti. Dotazníkové šetření provedu na vybraných školách, gymnáziu, průmyslové škole a středním odborném učilišti. V závěru analyzuji a vyhodnotím výsledky tohoto výzkumu a eventuálně navrhnu možné teorie, jak by bylo možné situaci zlepšit. Klíčová slova: Finance, Finanční gramotnost, Student, Střední škola, Výzkumcs_CZ
uk.abstract.enName: Ondřej Havlena Work leader: Doc. PhDr. Jiří Prokop Ph.D. Topic: Financial literacy of secondary school students. Abstract This thesis will be divided into two parts. In the theoretical part I will focus on the principles, definition of concepts and explanation of the functioning of the financial market. The theoretical part will also focus on the interpretation of the phenomenon of financial literacy and will show the basic range of tools that can facilitate the acquisition of basic financial literacy methods and techniques by today's young generation. Furthermore, I will discuss the integration of financial literacy into school curricula. In the second, practical part of the bachelor thesis, I will develop a quantitative financial literacy questionnaire for secondary school students to determine their level of financial literacy. I will conduct the questionnaire survey in selected schools, a grammar school, an industrial school and a vocational secondary school. Finally, I will analyze and evaluate the results of this research and possibly propose possible theories on how the situation could be improved. Key words: Finance, Financial Literacy, Student, High School, Researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV