dc.contributor.advisor | Slezáková, Jana | |
dc.creator | Bednařík, Jaromír | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T02:13:27Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T02:13:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189472 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tím, jak žáci 4. a 5. ročníku rovnice chápou a řeší. Zkoumá chyby v jejich řešení a navrhuje možnosti reedukace. V teoretické části vysvětluje hlavní pojmy jako rovnost a rovnice. Vyhledává ukotvení problematiky rovnic v RVP a vyhledává úlohy vhodné pro propedeutiku rovnic v učebnicích ze tří nakladatelství pro 1. stupeň základní školy. Experimentální část obsahuje metodologii tvorby před-experimentu a shrnuje důvodu pro vytvoření finálního experimentu. Popisuje žákovská řešení vybraných úloh, vyhledává chyby a snaží se stanovit vhodnou formu reedukace. Klíčová slova: rovnost, rovnice, reedukace, propedeutika, experiment, učebnicové řady | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with how 4th and 5th grade students understand and solve equations. It examines errors in their solutions and suggests possibilities for reeducation. In the theoretical part, it explains main concepts such as equality and equation. It seeks to anchor the issue of equations in the RVP and searches for tasks suitable for the propaedeutics of equations in textbooks from three publishers for the 1st stage of primary school. The experimental part contains the methodology of creating a pre-experiment and summarizes the reasons for creating the final experiment. It describes students solutions to selected tasks, searches for errors, and tries to determine a suitable form of reeducation. Key words: equality, equation, reeducation, propaedeutics, experiment, textbook series | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | equality | en_US |
dc.subject | equation | en_US |
dc.subject | reeducation | en_US |
dc.subject | propaedeutics | en_US |
dc.subject | experiment | en_US |
dc.subject | textbook series | en_US |
dc.subject | rovnost | cs_CZ |
dc.subject | propedeutika rovnic | cs_CZ |
dc.subject | rovnicová situace | cs_CZ |
dc.subject | izomorfismus | cs_CZ |
dc.subject | myšlenka rovnic ve slovních úlohách a úlohách pouze zadaných číselně | cs_CZ |
dc.subject | analýza myšlenkových procesů při řešení rovnicových úloh | cs_CZ |
dc.subject | evidence zajímavých jevů pro následné doporučení | cs_CZ |
dc.subject | jak propedeutiku rovnic realizovat | cs_CZ |
dc.title | Porozumění myšlence rovnic ve 4. a 5. ročníku ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-22 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 220770 | |
dc.title.translated | Understanding of idea of equations in grade 4 and 5 in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Kvaszová, Milena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tím, jak žáci 4. a 5. ročníku rovnice chápou a řeší. Zkoumá chyby v jejich řešení a navrhuje možnosti reedukace. V teoretické části vysvětluje hlavní pojmy jako rovnost a rovnice. Vyhledává ukotvení problematiky rovnic v RVP a vyhledává úlohy vhodné pro propedeutiku rovnic v učebnicích ze tří nakladatelství pro 1. stupeň základní školy. Experimentální část obsahuje metodologii tvorby před-experimentu a shrnuje důvodu pro vytvoření finálního experimentu. Popisuje žákovská řešení vybraných úloh, vyhledává chyby a snaží se stanovit vhodnou formu reedukace. Klíčová slova: rovnost, rovnice, reedukace, propedeutika, experiment, učebnicové řady | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with how 4th and 5th grade students understand and solve equations. It examines errors in their solutions and suggests possibilities for reeducation. In the theoretical part, it explains main concepts such as equality and equation. It seeks to anchor the issue of equations in the RVP and searches for tasks suitable for the propaedeutics of equations in textbooks from three publishers for the 1st stage of primary school. The experimental part contains the methodology of creating a pre-experiment and summarizes the reasons for creating the final experiment. It describes students solutions to selected tasks, searches for errors, and tries to determine a suitable form of reeducation. Key words: equality, equation, reeducation, propaedeutics, experiment, textbook series | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |