Zobrazit minimální záznam

Beginning Teacher and Classroom management
dc.contributor.advisorStará, Jana
dc.creatorKratochvílová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-06-12T06:46:43Z
dc.date.available2024-06-12T06:46:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189473
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá řízením třídy pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ při Pedagogické fakultě UK. První kapitola se věnuje vymezení pojmu řízení třídy. Druhá kapitola pojednává o roli učitele, o autoritě učitele, její typologii, vztahu autority a výchovy a o důležitosti péče o duševní zdraví učitele. Další kapitola popisuje žákovskou kázeň, její možné příčiny, prevenci a způsoby řešení problémového chování. Kapitola o třídním klimatu zahrnuje vztahy, které se ve školním prostředí utvářejí. Konkrétně interakce mezi učitelem a žákem a také komunikaci žáků mezi sebou. Krátce také pojedná o nenásilné komunikaci. Předposlední kapitola se věnuje motivaci žáků. Zaměřuje se na motivaci vnitřní a vnější. Šestá a zároveň poslední kapitola popisuje hodnocení ve vyučování. Věnuje se formativnímu hodnocení, jeho metodám a výhodám. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Hlavním cílem výzkumné části této diplomové práce je zjistit, jak začínající učitelé, absolventi PedF UK, hodnotí své první roky v praxi z hlediska řízení třídy. Výzkumnou metodou jsou hloubkové rozhovory se začínajícími učiteli, absolventy PedF UK, a jejich následná analýza. Výstupem jsou případové studie, které potvrzují zjištění v části teoretické. Výzkum...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with classroom management from the point of view of beginning teachers, graduates of the field of Teaching for the 1st grade of elementary school at the Faculty of Education at Charles University. The first chapter is devoted to the definition of the concept of classroom management. The second chapter considers the role of the teacher, the teacher's authority, its typology, the relationship between authority and education, and the importance of taking care of the teacher's mental health. The next chapter describes student discipline, possible causes od problém behavior, and methods of prevention or resolution. The following chapter on classroom climate analyzes the relationships that are formed in the school environment. It specifically explores the interaction between the teacher and the student, but also touches upon communication between students, and briefly discusses nonviolent communication. The penultimate chapter is devoted to student motivation. It examines both intrinsic and extrinsic motivation. The sixth and last chapter describes evaluates assessment in teaching. It deals with formative assessment, its methods and advantages. The empirical part of the thesis is based on qualitative research. The primary goal of the research part of this thesis is to find out...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectřízení třídycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectklima třídycs_CZ
dc.subjectkázeňcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectclassroom managementen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectbeginning teacheren_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectdisciplineen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleZačínající učitel a řízení třídycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256280
dc.title.translatedBeginning Teacher and Classroom managementen_US
dc.contributor.refereeStarý, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá řízením třídy pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ při Pedagogické fakultě UK. První kapitola se věnuje vymezení pojmu řízení třídy. Druhá kapitola pojednává o roli učitele, o autoritě učitele, její typologii, vztahu autority a výchovy a o důležitosti péče o duševní zdraví učitele. Další kapitola popisuje žákovskou kázeň, její možné příčiny, prevenci a způsoby řešení problémového chování. Kapitola o třídním klimatu zahrnuje vztahy, které se ve školním prostředí utvářejí. Konkrétně interakce mezi učitelem a žákem a také komunikaci žáků mezi sebou. Krátce také pojedná o nenásilné komunikaci. Předposlední kapitola se věnuje motivaci žáků. Zaměřuje se na motivaci vnitřní a vnější. Šestá a zároveň poslední kapitola popisuje hodnocení ve vyučování. Věnuje se formativnímu hodnocení, jeho metodám a výhodám. Empirická část diplomové práce je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Hlavním cílem výzkumné části této diplomové práce je zjistit, jak začínající učitelé, absolventi PedF UK, hodnotí své první roky v praxi z hlediska řízení třídy. Výzkumnou metodou jsou hloubkové rozhovory se začínajícími učiteli, absolventy PedF UK, a jejich následná analýza. Výstupem jsou případové studie, které potvrzují zjištění v části teoretické. Výzkum...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with classroom management from the point of view of beginning teachers, graduates of the field of Teaching for the 1st grade of elementary school at the Faculty of Education at Charles University. The first chapter is devoted to the definition of the concept of classroom management. The second chapter considers the role of the teacher, the teacher's authority, its typology, the relationship between authority and education, and the importance of taking care of the teacher's mental health. The next chapter describes student discipline, possible causes od problém behavior, and methods of prevention or resolution. The following chapter on classroom climate analyzes the relationships that are formed in the school environment. It specifically explores the interaction between the teacher and the student, but also touches upon communication between students, and briefly discusses nonviolent communication. The penultimate chapter is devoted to student motivation. It examines both intrinsic and extrinsic motivation. The sixth and last chapter describes evaluates assessment in teaching. It deals with formative assessment, its methods and advantages. The empirical part of the thesis is based on qualitative research. The primary goal of the research part of this thesis is to find out...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV