Zobrazit minimální záznam

How to implement multicultural education for pupils at primary school through working with text
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorMacková, Theodora
dc.date.accessioned2024-06-14T06:31:52Z
dc.date.available2024-06-14T06:31:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189600
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rozvojem multikulturní výchovy u žáků ve třetím ročníku základní školy skrze práci s literárním textem. Z hlediska formy je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje základní informace o multikulturalitě, interkulturalitě, předsudcích a stereotypech, zabývá se pojetím multikulturní výchovy v kurikulárních dokumentech a blíže popisuje rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Především se zaměřuje na rozvoj čtenářství skrze metody RWCT a třífázový model učení E-U-R. Výzkumná část práce obsahuje popis akčního výzkumu realizovaného ve třetím ročníku základní školy s cílem rozvíjet multikulturní výchovu u žáků skrze literární text. Na základě pozorování, rozhovoru s třídní učitelkou a pretestu zjišťujícího současné postoje žáků k multikulturní společnosti bylo na základě pěti vybraných knih pro děti realizováno a následně reflektováno pět čtenářských lekcí zaměřujících se na rozvoj multikulturní výchovy u žáků. Výsledky akčního výzkumu ukazují, že lekce měly dopad na žákovské postoje k multikulturní společnosti, žáci se aktivněji zajímali o témata spojená s multikulturalitou, došlo k posunu žákovského chápání normy a lekce vedly k větší míře aktivního zapojení žáků s OMJ. Závěrem jsou formulována doporučení pro další...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the development of multicultural education in third year primary school students (in Czech education system) through work with literary texts. In terms of its form, it is divided into theoretical and research parts. The theoretical part contains basic information about multiculturalism, interculturalism, prejudices and stereotypes, deals with the concept of multicultural education in curriculum documents and goes into more detail about the development of reading literacy at the first level of primary school. In particular, it focuses on the development of reading skills through RWCT methods and the three-phase E-U-R learning model. The research part of this thesis contains a description of an action research carried out in the third year of primary school with the aim of developing multicultural education in pupils through a literary text. On the basis of observation, an interview with the class teacher and a pretest of pupils' current attitudes towards multicultural society, five reading lessons based on five selected children's books were realised and then reflected upon in order to develop pupils' multicultural education. The results of the action research show that the lessons had an impact on pupils' attitudes towards multicultural society, pupils took a more active...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpráce s textemcs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectinterkulturní výchovacs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectworking with texten_US
dc.subjectmulticultural educationen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.titleJak realizovat multikulturní výchovu u žáků na 1. stupni ZŠ prostřednictvím práce s textemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264340
dc.title.translatedHow to implement multicultural education for pupils at primary school through working with texten_US
dc.contributor.refereeMartinovská, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rozvojem multikulturní výchovy u žáků ve třetím ročníku základní školy skrze práci s literárním textem. Z hlediska formy je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje základní informace o multikulturalitě, interkulturalitě, předsudcích a stereotypech, zabývá se pojetím multikulturní výchovy v kurikulárních dokumentech a blíže popisuje rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Především se zaměřuje na rozvoj čtenářství skrze metody RWCT a třífázový model učení E-U-R. Výzkumná část práce obsahuje popis akčního výzkumu realizovaného ve třetím ročníku základní školy s cílem rozvíjet multikulturní výchovu u žáků skrze literární text. Na základě pozorování, rozhovoru s třídní učitelkou a pretestu zjišťujícího současné postoje žáků k multikulturní společnosti bylo na základě pěti vybraných knih pro děti realizováno a následně reflektováno pět čtenářských lekcí zaměřujících se na rozvoj multikulturní výchovy u žáků. Výsledky akčního výzkumu ukazují, že lekce měly dopad na žákovské postoje k multikulturní společnosti, žáci se aktivněji zajímali o témata spojená s multikulturalitou, došlo k posunu žákovského chápání normy a lekce vedly k větší míře aktivního zapojení žáků s OMJ. Závěrem jsou formulována doporučení pro další...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the development of multicultural education in third year primary school students (in Czech education system) through work with literary texts. In terms of its form, it is divided into theoretical and research parts. The theoretical part contains basic information about multiculturalism, interculturalism, prejudices and stereotypes, deals with the concept of multicultural education in curriculum documents and goes into more detail about the development of reading literacy at the first level of primary school. In particular, it focuses on the development of reading skills through RWCT methods and the three-phase E-U-R learning model. The research part of this thesis contains a description of an action research carried out in the third year of primary school with the aim of developing multicultural education in pupils through a literary text. On the basis of observation, an interview with the class teacher and a pretest of pupils' current attitudes towards multicultural society, five reading lessons based on five selected children's books were realised and then reflected upon in order to develop pupils' multicultural education. The results of the action research show that the lessons had an impact on pupils' attitudes towards multicultural society, pupils took a more active...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV