Zobrazit minimální záznam

Educational materials for the development of reading in the 1st grade of elementary school
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorHouzarová, Šárka
dc.date.accessioned2024-06-14T06:33:10Z
dc.date.available2024-06-14T06:33:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189606
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zmapováním a následnou pilotáží vybraných didaktických pomůcek, které se dají využít ve výuce českého jazyka a literatury na prvním stupni základní školy. První část práce vymezuje pojmy čtení, četba a čtenářství i s popisem faktorů, jež tyto body ovlivňují. Dotýká se tématu čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií. Uvedeny jsou také možnosti, jak čtenářství ve škole rozvíjet. Dále pak definuje didaktické pomůcky, ukazuje jejich dělení a konkrétně představuje devět didaktických pomůcek. Cílem empirické části bylo navrhnout, realizovat a reflektovat (evaluovat) tři lekce, v nichž byly využity didaktické pomůcky. Realizace proběhla na konci školního roku 2022/2023 ve dvou třídách druhého ročníku základní školy vždy po třech samostatných lekcích. Hodiny byly zaměřené na rozvoj čtenářství skrze didaktické pomůcky. Voleny byly různé pomůcky (Dixit karty, Story cubes a Create a story cards), vyučovací metody a organizační formy. Po lekcích následovaly polostrukturované rozhovory s vybranými žáky a zúčastněnými učitelkami a reflexe zúčastněného pozorování. Výsledky výzkumu ukazují, že zapojením didaktických pomůcek do hodin českého jazyka a literatury dochází k podpoře čtenářství a má smysl s nimi pracovat. Zúčastněné učitelky i žáci měli motivaci v práci s pomůckami a...cs_CZ
dc.description.abstractThe Master's thesis deals with mapping and subsequent piloting of selected didactic aids that can be used in the teaching of Czech language and literature at the first stage of primary school. The first part of the thesis defines the concepts of reading, literacy, and readership along with describing the factors that influence these points. It touches on the topic of literacy and reading strategies. Possibilities for developing reading at school are also presented. It further defines didactic aids, shows their classification and specifically introduces nine didactic aids. The aim of the empirical part was to design, implement and reflect (evaluate) three lessons in which didactic aids were used. The implementation took place at the end of the school year 2022/2023 in two classes of the second year of primary school, each with three separate lessons. The lessons focused on the development of reading skills through didactic aids. Various aids (Dixit cards, Story cubes and Create a story cards), teaching methods and organizational forms were used. The lessons were followed by semi-structured interviews with selected pupils and participating teachers, and the observations were reflected upon. The research results show that incorporating didactic aids into Czech language and literature lessons supports...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářstvícs_CZ
dc.subjectdidaktické pomůckycs_CZ
dc.subject1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjecteducational materialsen_US
dc.subjectelemenatry schoolen_US
dc.titleDidaktické pomůcky k rozvoji čtenářství na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254557
dc.title.translatedEducational materials for the development of reading in the 1st grade of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zmapováním a následnou pilotáží vybraných didaktických pomůcek, které se dají využít ve výuce českého jazyka a literatury na prvním stupni základní školy. První část práce vymezuje pojmy čtení, četba a čtenářství i s popisem faktorů, jež tyto body ovlivňují. Dotýká se tématu čtenářské gramotnosti a čtenářských strategií. Uvedeny jsou také možnosti, jak čtenářství ve škole rozvíjet. Dále pak definuje didaktické pomůcky, ukazuje jejich dělení a konkrétně představuje devět didaktických pomůcek. Cílem empirické části bylo navrhnout, realizovat a reflektovat (evaluovat) tři lekce, v nichž byly využity didaktické pomůcky. Realizace proběhla na konci školního roku 2022/2023 ve dvou třídách druhého ročníku základní školy vždy po třech samostatných lekcích. Hodiny byly zaměřené na rozvoj čtenářství skrze didaktické pomůcky. Voleny byly různé pomůcky (Dixit karty, Story cubes a Create a story cards), vyučovací metody a organizační formy. Po lekcích následovaly polostrukturované rozhovory s vybranými žáky a zúčastněnými učitelkami a reflexe zúčastněného pozorování. Výsledky výzkumu ukazují, že zapojením didaktických pomůcek do hodin českého jazyka a literatury dochází k podpoře čtenářství a má smysl s nimi pracovat. Zúčastněné učitelky i žáci měli motivaci v práci s pomůckami a...cs_CZ
uk.abstract.enThe Master's thesis deals with mapping and subsequent piloting of selected didactic aids that can be used in the teaching of Czech language and literature at the first stage of primary school. The first part of the thesis defines the concepts of reading, literacy, and readership along with describing the factors that influence these points. It touches on the topic of literacy and reading strategies. Possibilities for developing reading at school are also presented. It further defines didactic aids, shows their classification and specifically introduces nine didactic aids. The aim of the empirical part was to design, implement and reflect (evaluate) three lessons in which didactic aids were used. The implementation took place at the end of the school year 2022/2023 in two classes of the second year of primary school, each with three separate lessons. The lessons focused on the development of reading skills through didactic aids. Various aids (Dixit cards, Story cubes and Create a story cards), teaching methods and organizational forms were used. The lessons were followed by semi-structured interviews with selected pupils and participating teachers, and the observations were reflected upon. The research results show that incorporating didactic aids into Czech language and literature lessons supports...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV