Zobrazit minimální záznam

Ethnic differences mediated to students in the 1st grade through stories
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorRücklová, Anežka
dc.date.accessioned2024-06-14T06:33:54Z
dc.date.available2024-06-14T06:33:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189609
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá etnickými rozdíly na 1. stupni základního vzdělávání zprostředkované žákům skrze literaturu pro děti. V teoretické části práce je vymezen pojem multikulturalita a s ním spojené pojmy hodnoty, stereotypy a předsudky. Dále je popsán současný stav nejpočetnějších cizinců v České republice. Uvedena je jak multikulturní výchova, tak interkulturní výchova, jejich postavení ve školním kurikulu, současná situace v českých školách a možnosti rozvoje obou výchov. Nedílnou součástí teoretické části je čtenářská gramotnost. Zmíněny jsou především faktory, které mají vliv na čtenářskou gramotnost. Další část se zabývá literaturou pro děti zaměřenou na etnické rozdíly. Závěr teoretické části představují vybrané metody čtení, konkrétně je specifikován třífázový model výuky a z něj vycházející metody. Cílem praktické části bylo popsat, jakými způsoby a prostřednictvím kterých knih lze zprostředkovat žákům na 1. stupni téma etnických rozdílů skrze literaturu pro děti; zjistit a popsat, jaký postoj mají žáci k danému tématu a zda se změnil po odučených lekcí. Jako metoda sběru dat pro praktickou část práce byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s pedagogy na vybrané základní škole o tom, jak s tématem etnických rozdílů pracují, a s žáky k ověření jejich postojů na základě realizovaných lekcí...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with ethnic differences at the 1st level of primary education conveyed to students through literature for children. In the theoretical part of the work, the concept of multiculturalism and the related concepts of values, stereotypes and prejudices are defined, including descriptions of the most numerous minority populations in the Czech Republic. The thesis presents both multicultural education and intercultural education, their position in the school curriculum, the current situation in Czech schools and their development possibilities. Reading literacy, as well as its primary influencers, is an integral part of the theoretical part. Another section of the thesis describes literature for children focused on ethnic differences. The conclusion of this part presents selected reading methods, specifically the three-phase teaching model and the methods stemming from it. The aim of the practical part was to describe in what ways and the topic of ethnic differences can be conveyed to pupils in the 1st grade through literature for children; find out and describe their attitude towards the given topic and whether it has changed after the lessons learned. A semi-structured interview with teachers about their work with the issue of ethnic differences at a selected elementary school...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMultikulturalismuscs_CZ
dc.subjectmultikulturní výchovacs_CZ
dc.subjectinterkulturní výchovacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjecttřífázový model učenícs_CZ
dc.subjectliteratura pro dětics_CZ
dc.subjectMulticulturalismen_US
dc.subjectmulticultural educationen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectthree-phase learning modelen_US
dc.subjectliterature for childrenen_US
dc.titleEtnické rozdíly zprostředkované žákům na 1. stupni prostřednictvím příběhůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-24
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263831
dc.title.translatedEthnic differences mediated to students in the 1st grade through storiesen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá etnickými rozdíly na 1. stupni základního vzdělávání zprostředkované žákům skrze literaturu pro děti. V teoretické části práce je vymezen pojem multikulturalita a s ním spojené pojmy hodnoty, stereotypy a předsudky. Dále je popsán současný stav nejpočetnějších cizinců v České republice. Uvedena je jak multikulturní výchova, tak interkulturní výchova, jejich postavení ve školním kurikulu, současná situace v českých školách a možnosti rozvoje obou výchov. Nedílnou součástí teoretické části je čtenářská gramotnost. Zmíněny jsou především faktory, které mají vliv na čtenářskou gramotnost. Další část se zabývá literaturou pro děti zaměřenou na etnické rozdíly. Závěr teoretické části představují vybrané metody čtení, konkrétně je specifikován třífázový model výuky a z něj vycházející metody. Cílem praktické části bylo popsat, jakými způsoby a prostřednictvím kterých knih lze zprostředkovat žákům na 1. stupni téma etnických rozdílů skrze literaturu pro děti; zjistit a popsat, jaký postoj mají žáci k danému tématu a zda se změnil po odučených lekcí. Jako metoda sběru dat pro praktickou část práce byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s pedagogy na vybrané základní škole o tom, jak s tématem etnických rozdílů pracují, a s žáky k ověření jejich postojů na základě realizovaných lekcí...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with ethnic differences at the 1st level of primary education conveyed to students through literature for children. In the theoretical part of the work, the concept of multiculturalism and the related concepts of values, stereotypes and prejudices are defined, including descriptions of the most numerous minority populations in the Czech Republic. The thesis presents both multicultural education and intercultural education, their position in the school curriculum, the current situation in Czech schools and their development possibilities. Reading literacy, as well as its primary influencers, is an integral part of the theoretical part. Another section of the thesis describes literature for children focused on ethnic differences. The conclusion of this part presents selected reading methods, specifically the three-phase teaching model and the methods stemming from it. The aim of the practical part was to describe in what ways and the topic of ethnic differences can be conveyed to pupils in the 1st grade through literature for children; find out and describe their attitude towards the given topic and whether it has changed after the lessons learned. A semi-structured interview with teachers about their work with the issue of ethnic differences at a selected elementary school...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV