Zobrazit minimální záznam

Applied art x object
dc.contributor.advisorPfeiffer, Jan
dc.creatorGotvaldová, Anna
dc.date.accessioned2024-06-15T06:30:28Z
dc.date.available2024-06-15T06:30:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189624
dc.description.abstractBakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na rozlišnosti mezi užitým uměním a objektem, jejich prolínání, spolupráci, ale i konkurenci mezi nimi. Nastiňuje, jaké všechny aspekty ovlivňují tuto hranici, která se může v rámci rozlišných kontextů rychle měnit a uvádí úhly pohledu, ze kterých ji je možné nazírat. Zkoumá historický vývoj užitého umění, designu a keramiky a porovnává jeho roli v uměleckých objektech. Představuje zásadní autory a přístupy význačných designérů a umělců. Praktická část je věnována spojení autorské keramiky se skleněnou lampou Štěpána Taberyho. Jedná se o sérii netradičního propojení narušené lampy s keramickými objekty, která postupně přechází od užité tvorby až k úplnému přetvoření základního charakteru svítidla. Každá verze může být zasazena do rozlišného prostředí, čímž je podpořena myšlenka zásadnosti prezentace a postprodukce objektu. Na vzniklé škále je demonstrována pomyslná hranice mezi světem designu a umění. V didaktické části je vytvořen návrh polostrukturovaného hloubkového dotazníku mapujícího zkušenosti žáků s oblastí výuky a vedení výtvarné výchovy na základní škole a v nižších ročnících gymnázia zaměřený na její praktické využití v pracovním životě s důrazem na design. Dále je popsána role tohoto předmětu a potenciál výuky, která by rozvíjela designové...cs_CZ
dc.description.abstractIn the theoretical part the bachelor thesis focuses on differences between applied art and object, their interplay, collaboration, but also competition between them. It outlines all aspects influencingthis boundary, whichcanquicklychange withinvarious contexts, and provides perspectives from which it can be viewed. It examines the historical development of applied art, design, and ceramics and compares their roles in artistic objects. It introduces significant authors and approaches of prominent designers, and artists. The practical part is devoted to the connection of authorial ceramic objects with Štěpán Tabery's glass lamp. It is a series of unconventional connections of disrupted lamp with ceramic objects, gradually transitioning from applied creation to a complete transformation of the original character of the lightning. Each version can be placed in a different environment supporting the idea of the power of presentation and post- production of the object. The resulting scale demonstrates the imaginary boundary between the world of design and art. In the didactic part, a draft of a semi-structured in- depth questionnaire mapping pupils' experiences with the area of teaching and conducting art education at primary school and in the lower grades of grammar school is created, focused on its...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectobjektcs_CZ
dc.subjectužité uměnícs_CZ
dc.subjectkeramikacs_CZ
dc.subjectsvětelný designcs_CZ
dc.subjectready-madecs_CZ
dc.subjectforma a funkcecs_CZ
dc.subjectobjecten_US
dc.subjectapplied arten_US
dc.subjectceramicsen_US
dc.subjectlightning designen_US
dc.subjectready-madeen_US
dc.subjectform and functionen_US
dc.titleUžité umění x objektcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-21
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId256651
dc.title.translatedApplied art x objecten_US
dc.contributor.refereeTsikoliya, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programArt Education for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Education for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na rozlišnosti mezi užitým uměním a objektem, jejich prolínání, spolupráci, ale i konkurenci mezi nimi. Nastiňuje, jaké všechny aspekty ovlivňují tuto hranici, která se může v rámci rozlišných kontextů rychle měnit a uvádí úhly pohledu, ze kterých ji je možné nazírat. Zkoumá historický vývoj užitého umění, designu a keramiky a porovnává jeho roli v uměleckých objektech. Představuje zásadní autory a přístupy význačných designérů a umělců. Praktická část je věnována spojení autorské keramiky se skleněnou lampou Štěpána Taberyho. Jedná se o sérii netradičního propojení narušené lampy s keramickými objekty, která postupně přechází od užité tvorby až k úplnému přetvoření základního charakteru svítidla. Každá verze může být zasazena do rozlišného prostředí, čímž je podpořena myšlenka zásadnosti prezentace a postprodukce objektu. Na vzniklé škále je demonstrována pomyslná hranice mezi světem designu a umění. V didaktické části je vytvořen návrh polostrukturovaného hloubkového dotazníku mapujícího zkušenosti žáků s oblastí výuky a vedení výtvarné výchovy na základní škole a v nižších ročnících gymnázia zaměřený na její praktické využití v pracovním životě s důrazem na design. Dále je popsána role tohoto předmětu a potenciál výuky, která by rozvíjela designové...cs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part the bachelor thesis focuses on differences between applied art and object, their interplay, collaboration, but also competition between them. It outlines all aspects influencingthis boundary, whichcanquicklychange withinvarious contexts, and provides perspectives from which it can be viewed. It examines the historical development of applied art, design, and ceramics and compares their roles in artistic objects. It introduces significant authors and approaches of prominent designers, and artists. The practical part is devoted to the connection of authorial ceramic objects with Štěpán Tabery's glass lamp. It is a series of unconventional connections of disrupted lamp with ceramic objects, gradually transitioning from applied creation to a complete transformation of the original character of the lightning. Each version can be placed in a different environment supporting the idea of the power of presentation and post- production of the object. The resulting scale demonstrates the imaginary boundary between the world of design and art. In the didactic part, a draft of a semi-structured in- depth questionnaire mapping pupils' experiences with the area of teaching and conducting art education at primary school and in the lower grades of grammar school is created, focused on its...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV