Objevujeme minulost pokroku s virtuálním pomocníkem
Let's discover the past of progress with a virtual assistant
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189647Identifikátory
SIS: 251823
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hnilica, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
27. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Technické památky, hra, interpretace, edukace, řemesla, technologie, virtuální prostředí, zážitekKlíčová slova (anglicky)
Technical monuments, play, interpretation, education, crafts, technologies, virtual environment, experienceVe své diplomové práci hledám cestu, jak probudit, udržet a prohlubovat vztah lidí k technickým památkám v kulturní krajině, a tím zvýšit jejich šanci na uchování pro budoucí generace jako doklad o historii lidského umu. Zabývám se možnostmi propojení interpretace a edukace, resp. průvodce a učitele, na technických památkách za pomoci virtuálního prostředí, které je dnešní mladé generaci blízké. Cílem mé práce je vytvoření takového interaktivního edukačního programu/hry se zaměřením na technické památky, který přiměje účastníky prostřednictvím aplikace v mobilního telefonu nebo tabletu fyzicky technickou památku navštívit, poznávat ji v jejím autentickém prostředí a vytvořit si tak k ní osobní vztah. Zároveň také zkoumám v roli tvůrce tohoto typu edukačního programu prostředí, podmínky k realizaci záměru a také možnosti sdílení herních zážitků, dílčích a celkových výsledků, včetně vlastního bádání, s ostatními uživateli. Hledám způsob, jak učinit památkovou edukaci "živou", vyvíjející se a udržitelnou. KLÍČOVÁ SLOVA Technické památky, hra, interpretace, edukace, řemesla, technologie, virtuální prostředí, zážitek.
In my diploma thesis, I am looking for a way to awaken, maintain and deepen people's relationship with technical monuments in the cultural landscape, thereby increasing their chance of preserving them for future generations as evidence of the history of human ingenuity. I deal with the possibilities of connecting interpretation and education, or guides and teachers, at technical monuments with help of a virtual environment which is close to today's young generation. The goal of my work is to create such an interactive educational program/game focusing on technical monuments which will make the participants, through an application on a mobile phone or tablet, physically visit a technical monument, get to know it in its authentic environment and thus create a personal relationship with it. At the same time, in the role of the creator of this type of educational program, I also examine the environment, the conditions for the implementation of the plan, as well as the possibility of sharing game experiences, partial and overall results, including their own research, with other users. I am looking for a way to make heritage education "alive", developing and sustainable. KEYWORDS Technical monuments, play, interpretation, education, crafts, technologies, virtual environment, experience.