Zobrazit minimální záznam

Let's discover the past of progress with a virtual assistant
dc.contributor.advisorHavlůjová, Hana
dc.creatorHanzalová, Linda
dc.date.accessioned2024-06-17T06:33:52Z
dc.date.available2024-06-17T06:33:52Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189647
dc.description.abstractVe své diplomové práci hledám cestu, jak probudit, udržet a prohlubovat vztah lidí k technickým památkám v kulturní krajině, a tím zvýšit jejich šanci na uchování pro budoucí generace jako doklad o historii lidského umu. Zabývám se možnostmi propojení interpretace a edukace, resp. průvodce a učitele, na technických památkách za pomoci virtuálního prostředí, které je dnešní mladé generaci blízké. Cílem mé práce je vytvoření takového interaktivního edukačního programu/hry se zaměřením na technické památky, který přiměje účastníky prostřednictvím aplikace v mobilního telefonu nebo tabletu fyzicky technickou památku navštívit, poznávat ji v jejím autentickém prostředí a vytvořit si tak k ní osobní vztah. Zároveň také zkoumám v roli tvůrce tohoto typu edukačního programu prostředí, podmínky k realizaci záměru a také možnosti sdílení herních zážitků, dílčích a celkových výsledků, včetně vlastního bádání, s ostatními uživateli. Hledám způsob, jak učinit památkovou edukaci "živou", vyvíjející se a udržitelnou. KLÍČOVÁ SLOVA Technické památky, hra, interpretace, edukace, řemesla, technologie, virtuální prostředí, zážitek.cs_CZ
dc.description.abstractIn my diploma thesis, I am looking for a way to awaken, maintain and deepen people's relationship with technical monuments in the cultural landscape, thereby increasing their chance of preserving them for future generations as evidence of the history of human ingenuity. I deal with the possibilities of connecting interpretation and education, or guides and teachers, at technical monuments with help of a virtual environment which is close to today's young generation. The goal of my work is to create such an interactive educational program/game focusing on technical monuments which will make the participants, through an application on a mobile phone or tablet, physically visit a technical monument, get to know it in its authentic environment and thus create a personal relationship with it. At the same time, in the role of the creator of this type of educational program, I also examine the environment, the conditions for the implementation of the plan, as well as the possibility of sharing game experiences, partial and overall results, including their own research, with other users. I am looking for a way to make heritage education "alive", developing and sustainable. KEYWORDS Technical monuments, play, interpretation, education, crafts, technologies, virtual environment, experience.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTechnické památkycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectřemeslacs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectvirtuální prostředícs_CZ
dc.subjectzážitekcs_CZ
dc.subjectTechnical monumentsen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcraftsen_US
dc.subjecttechnologiesen_US
dc.subjectvirtual environmenten_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.titleObjevujeme minulost pokroku s virtuálním pomocníkemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId251823
dc.title.translatedLet's discover the past of progress with a virtual assistanten_US
dc.contributor.refereeHnilica, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.degree.programEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
thesis.degree.programHeritage Education and Interpretationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enHeritage Education and Interpretationen_US
uk.degree-program.csEdukace a interpretace v oblasti kulturního dědictvícs_CZ
uk.degree-program.enHeritage Education and Interpretationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci hledám cestu, jak probudit, udržet a prohlubovat vztah lidí k technickým památkám v kulturní krajině, a tím zvýšit jejich šanci na uchování pro budoucí generace jako doklad o historii lidského umu. Zabývám se možnostmi propojení interpretace a edukace, resp. průvodce a učitele, na technických památkách za pomoci virtuálního prostředí, které je dnešní mladé generaci blízké. Cílem mé práce je vytvoření takového interaktivního edukačního programu/hry se zaměřením na technické památky, který přiměje účastníky prostřednictvím aplikace v mobilního telefonu nebo tabletu fyzicky technickou památku navštívit, poznávat ji v jejím autentickém prostředí a vytvořit si tak k ní osobní vztah. Zároveň také zkoumám v roli tvůrce tohoto typu edukačního programu prostředí, podmínky k realizaci záměru a také možnosti sdílení herních zážitků, dílčích a celkových výsledků, včetně vlastního bádání, s ostatními uživateli. Hledám způsob, jak učinit památkovou edukaci "živou", vyvíjející se a udržitelnou. KLÍČOVÁ SLOVA Technické památky, hra, interpretace, edukace, řemesla, technologie, virtuální prostředí, zážitek.cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis, I am looking for a way to awaken, maintain and deepen people's relationship with technical monuments in the cultural landscape, thereby increasing their chance of preserving them for future generations as evidence of the history of human ingenuity. I deal with the possibilities of connecting interpretation and education, or guides and teachers, at technical monuments with help of a virtual environment which is close to today's young generation. The goal of my work is to create such an interactive educational program/game focusing on technical monuments which will make the participants, through an application on a mobile phone or tablet, physically visit a technical monument, get to know it in its authentic environment and thus create a personal relationship with it. At the same time, in the role of the creator of this type of educational program, I also examine the environment, the conditions for the implementation of the plan, as well as the possibility of sharing game experiences, partial and overall results, including their own research, with other users. I am looking for a way to make heritage education "alive", developing and sustainable. KEYWORDS Technical monuments, play, interpretation, education, crafts, technologies, virtual environment, experience.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV