Edukace kulturního dědictví ve veřejném prostoru aneb Cestou do Národního
Education of Culture Heritage in a Public Space, The Way to The National Theatre
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189656Identifikátory
SIS: 266914
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlůjová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
27. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Národní divadlo, úniková hra, audioguide, dramatická hra, veřejný prostorKlíčová slova (anglicky)
National theatre, escape game, audio guide, drama education, public spaceCílem diplomové práce je tvorba a následná realizace edukačního programu pro střední školy ve spolupráci s Národním divadlem. Teoretická část diplomové práce navazuje na již vydané metodiky edukace kulturního dědictví a možnosti netradiční interpretace, pomocí kterých nalézá možnosti využití veřejného prostoru pro edukační činnost namísto uzavřeného prostoru kulturních institucí. Dále se teoretická část práce zabývá historickým vývojem české profesionální divadelní scény v Praze mezi léty 1743-1892. Na základě těchto poznatků je realizován edukační program ve veřejném prostoru Starého a Nového města pražského v okolí historické budovy Národního divadla. Edukační program využívá metody popsané v teoretické části práce, tedy geocaching, audioguide a dramatickou hru. Praktická část je ukončena reflexí programu, která proběhla se školní třídou bezprostředně po jeho ukončení. CÍLOVÁ SLOVA Národní divadlo, úniková hra, audioguide, dramatická hra, veřejný prostor
The aim of the master's thesis is a production and a realization of an educational programme in a cooperation with the National theatre for students at high schools. The theoretical part of the thesis is connected on published books of methodology of education of culture heritage and alternative ways of an interpretation. Thanks to these, the thesis is looking for a possibility of a public space for an education. In the second part is the thesis focused on a historical progression of the Czech professional theatre in Prague during years 1743-1892. Based this knowledge is realizing the educational programme in a public space of the Old Town and the New Town in the vicinity of the historical building of The National Theatre. The educational programme is using methodology descripted in the theoretical part which means a geocaching, an audio guide and a drama education. The practical part of the thesis is finished by reflection of the programme. KEYWORDS National theatre, escape game, audio guide, drama education, public space