Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Using artificial intelligence tools in education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189671Identifikátory
SIS: 267622
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
27. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Umělá inteligence, vzdělávání, učení, změna hry, inovace, žáci, učitelé, prompty, efektivita výuky, inovace, inteligentní vzdělávání, pedagogikaKlíčová slova (anglicky)
Artificial intelligence, education, learning, game change, innovation, students, teachers, prompts, teaching effectiveness, innovation, smart education, pedagogyTato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
This bachelor thesis deals with the use of artificial intelligence, especially generative predictive text models such as the GPT model, in the educational process. The aim of the thesis is to provide teachers, pupils and students with a comprehensive guide on how to use these tools effectively to enrich the learning process, foster creativity and enhance effective preparation. The work details the application of AI in education, including lesson preparation, organization and inspiration for educators, as well as the benefits for students in learning and working with information. Practical applications and prompts for chatbots are demonstrated to show how educators, pupils and students can use these tools to their advantage. The paper highlights that integrating AI into pedagogical practice offers a range of benefits, from personalising learning to improving accessibility to education, and emphasises the potential of AI to transform traditional educational methods, with an emphasis on accessibility for all educators, pupils and students.