dc.contributor.advisor | Leipert, Jiří | |
dc.creator | Budský, Dominik | |
dc.date.accessioned | 2024-06-17T06:38:27Z | |
dc.date.available | 2024-06-17T06:38:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189671 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the use of artificial intelligence, especially generative predictive text models such as the GPT model, in the educational process. The aim of the thesis is to provide teachers, pupils and students with a comprehensive guide on how to use these tools effectively to enrich the learning process, foster creativity and enhance effective preparation. The work details the application of AI in education, including lesson preparation, organization and inspiration for educators, as well as the benefits for students in learning and working with information. Practical applications and prompts for chatbots are demonstrated to show how educators, pupils and students can use these tools to their advantage. The paper highlights that integrating AI into pedagogical practice offers a range of benefits, from personalising learning to improving accessibility to education, and emphasises the potential of AI to transform traditional educational methods, with an emphasis on accessibility for all educators, pupils and students. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Umělá inteligence | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | učení | cs_CZ |
dc.subject | změna hry | cs_CZ |
dc.subject | inovace | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | prompty | cs_CZ |
dc.subject | efektivita výuky | cs_CZ |
dc.subject | inovace | cs_CZ |
dc.subject | inteligentní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | Artificial intelligence | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | learning | en_US |
dc.subject | game change | en_US |
dc.subject | innovation | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | prompts | en_US |
dc.subject | teaching effectiveness | en_US |
dc.subject | innovation | en_US |
dc.subject | smart education | en_US |
dc.subject | pedagogy | en_US |
dc.title | Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-27 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 267622 | |
dc.title.translated | Using artificial intelligence tools in education | en_US |
dc.contributor.referee | Beneš, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training in Vocational Education and Training | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the use of artificial intelligence, especially generative predictive text models such as the GPT model, in the educational process. The aim of the thesis is to provide teachers, pupils and students with a comprehensive guide on how to use these tools effectively to enrich the learning process, foster creativity and enhance effective preparation. The work details the application of AI in education, including lesson preparation, organization and inspiration for educators, as well as the benefits for students in learning and working with information. Practical applications and prompts for chatbots are demonstrated to show how educators, pupils and students can use these tools to their advantage. The paper highlights that integrating AI into pedagogical practice offers a range of benefits, from personalising learning to improving accessibility to education, and emphasises the potential of AI to transform traditional educational methods, with an emphasis on accessibility for all educators, pupils and students. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |