Zobrazit minimální záznam

Development of communication skills in children with specific language impairment
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorMalinová, Tereza
dc.date.accessioned2024-06-17T06:42:43Z
dc.date.available2024-06-17T06:42:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189693
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na logopedickou oblast, konkrétně na rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Teoretická část zahrnuje dvě kapitoly. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a poté samotnou vývojovou poruchou jazyka. V teoretických východiscích se definuje komunikace, řeč a jazyk, popisuje se vývoj řeči, jazyka a komunikace a také narušená komunikační schopnost. Stručně je zmíněna i etiologická klasifikace narušené komunikační schopnosti. Na konci kapitoly se definují neurovývojové poruchy, jejich společné znaky a klasifikace, diagnostika a terapie. Druhá kapitola pojednává o vývojové poruše jazyka. Konkrétně popisuje její klasifikaci, terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které je tvořeno dvěma případovými studiemi vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat rozvoj komunikačních schopností vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku. Stanovené dílčí cíle mají analyzovat současný stav komunikačních schopností sledovaných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku a vytvořit doporučení pro rodiče, pedagogy a odborníky, jakým způsobem podpořit tento rozvoj na základě zjištěných výsledků výzkumu. Cíle...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on speech therapy, specifically on the development of communication skills in children with developmental language disorders. The theoretical part includes two chapters. The first chapter deals with the theoretical background and then the developmental language disorder itself. The theoretical background defines communication, speech, and language, and describes the development of speech, language, and communication, as well as impaired communication skills. The etiological classification of impaired communicative ability is also briefly mentioned. At the end of the chapter, neurodevelopmental disorders, their common features and classification, diagnosis and therapy are defined. The second chapter deals with developmental language disorder. Specifically, it describes its classification, terminology, etiology, symptomatology, diagnosis, and therapy. The empirical part includes a qualitative research investigation consisting of two case studies of selected children with developmental language disorder. The main aim of the bachelor thesis is to analyze the development of communication skills of selected preschool children with developmental language disorder. The stated subobjectives are to analyse the current state of communication skills of the studied preschool children...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectneurovývojové poruchycs_CZ
dc.subjectvývojová porucha jazykacs_CZ
dc.subjectrozvoj komunikačních schopnostícs_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectneurodevelopmental disordersen_US
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectdevelopment of communication skillsen_US
dc.titleRozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263805
dc.title.translatedDevelopment of communication skills in children with specific language impairmenten_US
dc.contributor.refereeHorynová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na logopedickou oblast, konkrétně na rozvoj komunikačních schopností u dětí s vývojovou poruchou jazyka. Teoretická část zahrnuje dvě kapitoly. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a poté samotnou vývojovou poruchou jazyka. V teoretických východiscích se definuje komunikace, řeč a jazyk, popisuje se vývoj řeči, jazyka a komunikace a také narušená komunikační schopnost. Stručně je zmíněna i etiologická klasifikace narušené komunikační schopnosti. Na konci kapitoly se definují neurovývojové poruchy, jejich společné znaky a klasifikace, diagnostika a terapie. Druhá kapitola pojednává o vývojové poruše jazyka. Konkrétně popisuje její klasifikaci, terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které je tvořeno dvěma případovými studiemi vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka. Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat rozvoj komunikačních schopností vybraných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku. Stanovené dílčí cíle mají analyzovat současný stav komunikačních schopností sledovaných dětí s vývojovou poruchou jazyka předškolního věku a vytvořit doporučení pro rodiče, pedagogy a odborníky, jakým způsobem podpořit tento rozvoj na základě zjištěných výsledků výzkumu. Cíle...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on speech therapy, specifically on the development of communication skills in children with developmental language disorders. The theoretical part includes two chapters. The first chapter deals with the theoretical background and then the developmental language disorder itself. The theoretical background defines communication, speech, and language, and describes the development of speech, language, and communication, as well as impaired communication skills. The etiological classification of impaired communicative ability is also briefly mentioned. At the end of the chapter, neurodevelopmental disorders, their common features and classification, diagnosis and therapy are defined. The second chapter deals with developmental language disorder. Specifically, it describes its classification, terminology, etiology, symptomatology, diagnosis, and therapy. The empirical part includes a qualitative research investigation consisting of two case studies of selected children with developmental language disorder. The main aim of the bachelor thesis is to analyze the development of communication skills of selected preschool children with developmental language disorder. The stated subobjectives are to analyse the current state of communication skills of the studied preschool children...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV