Zobrazit minimální záznam

Education as a problem in Radim Palouš
dc.contributor.advisorRybák, David
dc.creatorDytrych, Ondřej
dc.date.accessioned2024-06-18T06:32:43Z
dc.date.available2024-06-18T06:32:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189712
dc.description.abstractHlavním tématem práce je promýšlení specifického smyslu výchovy a vzdělávání ve filosofii Radima Palouše. Z této základní problematiky specifičnosti výchovy jako přivádění k rozumění celku (řádu) světa u Palouše budeme dále explikovat klíčové motivy. Mezi tyto motivy patří především existence člověka jako bytosti od-povědné za celek světa a ostatních lidí. Dále problém školy jako specifické temporální situace překračující každodenní shon (ascholia) a provoz, zkrátka kvaltování, a scholé jako svobody k sobě, která se rozvíjí ve schopnosti dialogického se-tkávání se sebou i s druhými. Tato základní půda bude konkretizována též v dějinné dimenzi propojováním pro Palouše důležitých myslitelů (především Sokrates, Komenský, Patočka).cs_CZ
dc.description.abstractThe main theme of the thesis is the reflection on the specific meaning of education in the philosophy of Radim Palouš. From this basic issue of the specificity of education as bringing to the understanding of the whole (order) world in Palouš we will further explicate the key motives. These motives include, first of all, the existence of man as a being de- responsible for the totality of the world and other people. Furthermore, the problem of the school as a specific temporal situation that transcends the everyday hustle and bustle (ascholia) and traffic, in short, qualia, and the schola as a freedom to oneself that develops in the capacity for dialogical encounter with oneself and with others. This basic ground will also be concretized in the historical dimension by connecting important thinkers for Palouš (especially Socrates, Comenius, Patočka).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRadim Paloušcs_CZ
dc.subjectfilosofie výchovycs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectcelekcs_CZ
dc.subjectodpovědnostcs_CZ
dc.subjectfenomenologiecs_CZ
dc.subjectRadim Paloušen_US
dc.subjectphilosophy of educationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectwholeen_US
dc.subjectresponsibilityen_US
dc.subjectphenomenologyen_US
dc.titleVýchova jako problém u Radima Paloušecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-28
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId247544
dc.title.translatedEducation as a problem in Radim Paloušen_US
dc.contributor.refereePelcová, Naděžda
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem práce je promýšlení specifického smyslu výchovy a vzdělávání ve filosofii Radima Palouše. Z této základní problematiky specifičnosti výchovy jako přivádění k rozumění celku (řádu) světa u Palouše budeme dále explikovat klíčové motivy. Mezi tyto motivy patří především existence člověka jako bytosti od-povědné za celek světa a ostatních lidí. Dále problém školy jako specifické temporální situace překračující každodenní shon (ascholia) a provoz, zkrátka kvaltování, a scholé jako svobody k sobě, která se rozvíjí ve schopnosti dialogického se-tkávání se sebou i s druhými. Tato základní půda bude konkretizována též v dějinné dimenzi propojováním pro Palouše důležitých myslitelů (především Sokrates, Komenský, Patočka).cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of the thesis is the reflection on the specific meaning of education in the philosophy of Radim Palouš. From this basic issue of the specificity of education as bringing to the understanding of the whole (order) world in Palouš we will further explicate the key motives. These motives include, first of all, the existence of man as a being de- responsible for the totality of the world and other people. Furthermore, the problem of the school as a specific temporal situation that transcends the everyday hustle and bustle (ascholia) and traffic, in short, qualia, and the schola as a freedom to oneself that develops in the capacity for dialogical encounter with oneself and with others. This basic ground will also be concretized in the historical dimension by connecting important thinkers for Palouš (especially Socrates, Comenius, Patočka).en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV