dc.contributor.advisor | Rybák, David | |
dc.creator | Dytrych, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T06:32:43Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T06:32:43Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189712 | |
dc.description.abstract | Hlavním tématem práce je promýšlení specifického smyslu výchovy a vzdělávání ve filosofii Radima Palouše. Z této základní problematiky specifičnosti výchovy jako přivádění k rozumění celku (řádu) světa u Palouše budeme dále explikovat klíčové motivy. Mezi tyto motivy patří především existence člověka jako bytosti od-povědné za celek světa a ostatních lidí. Dále problém školy jako specifické temporální situace překračující každodenní shon (ascholia) a provoz, zkrátka kvaltování, a scholé jako svobody k sobě, která se rozvíjí ve schopnosti dialogického se-tkávání se sebou i s druhými. Tato základní půda bude konkretizována též v dějinné dimenzi propojováním pro Palouše důležitých myslitelů (především Sokrates, Komenský, Patočka). | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main theme of the thesis is the reflection on the specific meaning of education in the philosophy of Radim Palouš. From this basic issue of the specificity of education as bringing to the understanding of the whole (order) world in Palouš we will further explicate the key motives. These motives include, first of all, the existence of man as a being de- responsible for the totality of the world and other people. Furthermore, the problem of the school as a specific temporal situation that transcends the everyday hustle and bustle (ascholia) and traffic, in short, qualia, and the schola as a freedom to oneself that develops in the capacity for dialogical encounter with oneself and with others. This basic ground will also be concretized in the historical dimension by connecting important thinkers for Palouš (especially Socrates, Comenius, Patočka). | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Radim Palouš | cs_CZ |
dc.subject | filosofie výchovy | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | celek | cs_CZ |
dc.subject | odpovědnost | cs_CZ |
dc.subject | fenomenologie | cs_CZ |
dc.subject | Radim Palouš | en_US |
dc.subject | philosophy of education | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | whole | en_US |
dc.subject | responsibility | en_US |
dc.subject | phenomenology | en_US |
dc.title | Výchova jako problém u Radima Palouše | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-28 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 247544 | |
dc.title.translated | Education as a problem in Radim Palouš | en_US |
dc.contributor.referee | Pelcová, Naděžda | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním tématem práce je promýšlení specifického smyslu výchovy a vzdělávání ve filosofii Radima Palouše. Z této základní problematiky specifičnosti výchovy jako přivádění k rozumění celku (řádu) světa u Palouše budeme dále explikovat klíčové motivy. Mezi tyto motivy patří především existence člověka jako bytosti od-povědné za celek světa a ostatních lidí. Dále problém školy jako specifické temporální situace překračující každodenní shon (ascholia) a provoz, zkrátka kvaltování, a scholé jako svobody k sobě, která se rozvíjí ve schopnosti dialogického se-tkávání se sebou i s druhými. Tato základní půda bude konkretizována též v dějinné dimenzi propojováním pro Palouše důležitých myslitelů (především Sokrates, Komenský, Patočka). | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main theme of the thesis is the reflection on the specific meaning of education in the philosophy of Radim Palouš. From this basic issue of the specificity of education as bringing to the understanding of the whole (order) world in Palouš we will further explicate the key motives. These motives include, first of all, the existence of man as a being de- responsible for the totality of the world and other people. Furthermore, the problem of the school as a specific temporal situation that transcends the everyday hustle and bustle (ascholia) and traffic, in short, qualia, and the schola as a freedom to oneself that develops in the capacity for dialogical encounter with oneself and with others. This basic ground will also be concretized in the historical dimension by connecting important thinkers for Palouš (especially Socrates, Comenius, Patočka). | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |