Zobrazit minimální záznam

Investigation of cognitive abilities in children in substitute educational care facilities
dc.contributor.advisorTirpák, Jan
dc.creatorKřesťanová, Natalie
dc.date.accessioned2024-11-29T07:14:14Z
dc.date.available2024-11-29T07:14:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189849
dc.description.abstractZkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče Bakalářská práce se věnuje tématu kognitivních schopností u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část se zabývá problematickou ústavní výchovy a oblastí kognitivních funkcí ve vztahu k vybrané skupině respondentů. Praktickou část tvoří výsledky verbální baterie standardizovaného Testu kognitivních schopností - TKS (Thorndike & Hagen, 1998). Verbální baterie tohoto testu se zaměřuje a klasifikuje slovní zásobu, schopnost sestavování vět, klade důraz na schopnost dětí uvažovat slovy a slovními spojeními a používat slova v daném kontextu. Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v uvedené oblasti kognitivních schopností u vybraných skupin respondentů ve věku 12 - 18 let. Součástí práce je diskuse zjištěných skutečností, formulace obecněji platných závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky.cs_CZ
dc.description.abstractInvestigation of cognitive abelities in children in substitute educational care facilities The bachelor's thesis is devoted to the topic of cognitive abilities in children in school facilities for the performance of institutional and protective education. The theoretical part deals with the issue of institutional education and the area of cognitive functions in relation to the selected group of respondents. The practical part consists of the results of the verbal battery of the standardized Test of Cognitive Abilities - TKS (Thorndike & Hagen, 1998). The verbal battery of this test focuses and classifies vocabulary, the ability to construct sentences, emphasizes children's ability to think in words and phrases, and use words in a given context. The aim of the research investigation is to determine, find and compare differences in the mentioned area of cognitive abilities in selected groups of respondents aged 12 - 18 years. Part of the thesis is a discussion of the established facts, the formulation of more generally valid conclusions and recommendations for the practice of special education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcognitive abilitiesen_US
dc.subjectfacilities for substitute educational careen_US
dc.subjectTest of cognitive abilities - TKSen_US
dc.subjectkognitivní schopnostics_CZ
dc.subjectzařízení náhradní výchovné péčecs_CZ
dc.subjectTest kognitivních schopností - TKScs_CZ
dc.titleZkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péčecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266712
dc.title.translatedInvestigation of cognitive abilities in children in substitute educational care facilitiesen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZkoumání kognitivních schopností u dětí v zařízeních náhradní výchovné péče Bakalářská práce se věnuje tématu kognitivních schopností u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Teoretická část se zabývá problematickou ústavní výchovy a oblastí kognitivních funkcí ve vztahu k vybrané skupině respondentů. Praktickou část tvoří výsledky verbální baterie standardizovaného Testu kognitivních schopností - TKS (Thorndike & Hagen, 1998). Verbální baterie tohoto testu se zaměřuje a klasifikuje slovní zásobu, schopnost sestavování vět, klade důraz na schopnost dětí uvažovat slovy a slovními spojeními a používat slova v daném kontextu. Cílem výzkumného šetření je zjistit, nalézt a porovnat odlišnosti v uvedené oblasti kognitivních schopností u vybraných skupin respondentů ve věku 12 - 18 let. Součástí práce je diskuse zjištěných skutečností, formulace obecněji platných závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky.cs_CZ
uk.abstract.enInvestigation of cognitive abelities in children in substitute educational care facilities The bachelor's thesis is devoted to the topic of cognitive abilities in children in school facilities for the performance of institutional and protective education. The theoretical part deals with the issue of institutional education and the area of cognitive functions in relation to the selected group of respondents. The practical part consists of the results of the verbal battery of the standardized Test of Cognitive Abilities - TKS (Thorndike & Hagen, 1998). The verbal battery of this test focuses and classifies vocabulary, the ability to construct sentences, emphasizes children's ability to think in words and phrases, and use words in a given context. The aim of the research investigation is to determine, find and compare differences in the mentioned area of cognitive abilities in selected groups of respondents aged 12 - 18 years. Part of the thesis is a discussion of the established facts, the formulation of more generally valid conclusions and recommendations for the practice of special education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV