Zobrazit minimální záznam

Legal regulation of dietary supplements advertising
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorŠotolová, Barbora
dc.date.accessioned2024-11-29T10:13:32Z
dc.date.available2024-11-29T10:13:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189867
dc.description.abstractPrávní regulace reklamy na doplňky stravy Abstrakt Diplomová práce analyzuje a sumarizuje právní regulaci reklamy na doplňky stravy. Zabývá se posouzením efektivity současné právní úpravy v dané oblasti z pohledu spotřebitelů, jakožto nejčastějších adresátů reklamy, snaží se přitom odpovědět na otázku, zda tato úprava poskytuje dostatečnou ochranu spotřebitelů, či zda je spíše přílišně neomezuje v příjmu cenných informací. Na problematiku je nahlíženo i optikou provozovatelů potravinářských podniků a je vyjádřena úvaha, zda jim přísnost právní regulace v praxi nevylučuje, či nadměrně neznemožňuje možnost propagovat doplněk stravy prostřednictvím reklamy. V úvodních kapitolách je charakterizován doplněk stravy, současně je vymezen úvod do právní regulace doplňků stravy jako takových. V obdobném duchu následuje vymezení reklamy a jejích typických aspektů a představení právních, ale i mimoprávních nástrojů její regulace. Těžiště práce se nachází v kapitole třetí, která se zabývá rozborem jednotlivých pravidel stanovených zákonem o regulaci reklamy a příslušných přímo použitelných předpisů Evropské unie, neboť právě tato pravidla představují specifika pro oblast doplňků stravy. Největší pozornost je v rámci této kapitoly věnována možnosti a podmínkám uvádění zdravotních a léčebných tvrzení, což je v praxi...cs_CZ
dc.description.abstract5 Legal regulation of dietary supplements advertising Abstract The thesis analyses and summarizes the legal regulation of dietary supplements advertising. It deals with the assessment of the effectiveness of the current legal regulation in the given area from the point of view of consumers, as the most frequent addressees of advertising and tries to answer the question whether this regulation provides sufficient protection for consumers or whether it rather restricts them too much from receiving valuable information. The issue is also approached through the lens of food business operators and the question is raised whether the strictness of the legal regulation does not exclude or excessively prevent them from advertising a dietary supplement. In the first chapters, the dietary supplement is characterised, while an introduction to the legal regulation of dietary supplements as such is defined. This is followed by a definition of advertising and its typical aspects and an introduction to the legal, as well as extra-legal, instruments for its regulation. The core of the thesis is in third chapter, which deals with the analysis of the individual rules set out in the Advertising Regulation Act No 40/1995 Coll. and the relevant directly applicable EU regulations, as these rules are specific to the field of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectadvertising regulationen_US
dc.subjectdietary supplementsen_US
dc.subjectconsumer protectionen_US
dc.subjectregulace reklamycs_CZ
dc.subjectdoplňky stravycs_CZ
dc.subjectochrana spotřebitelecs_CZ
dc.titlePrávní regulace reklamy na doplňky stravycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-13
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId251827
dc.title.translatedLegal regulation of dietary supplements advertisingen_US
dc.contributor.refereeLiška, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrávní regulace reklamy na doplňky stravy Abstrakt Diplomová práce analyzuje a sumarizuje právní regulaci reklamy na doplňky stravy. Zabývá se posouzením efektivity současné právní úpravy v dané oblasti z pohledu spotřebitelů, jakožto nejčastějších adresátů reklamy, snaží se přitom odpovědět na otázku, zda tato úprava poskytuje dostatečnou ochranu spotřebitelů, či zda je spíše přílišně neomezuje v příjmu cenných informací. Na problematiku je nahlíženo i optikou provozovatelů potravinářských podniků a je vyjádřena úvaha, zda jim přísnost právní regulace v praxi nevylučuje, či nadměrně neznemožňuje možnost propagovat doplněk stravy prostřednictvím reklamy. V úvodních kapitolách je charakterizován doplněk stravy, současně je vymezen úvod do právní regulace doplňků stravy jako takových. V obdobném duchu následuje vymezení reklamy a jejích typických aspektů a představení právních, ale i mimoprávních nástrojů její regulace. Těžiště práce se nachází v kapitole třetí, která se zabývá rozborem jednotlivých pravidel stanovených zákonem o regulaci reklamy a příslušných přímo použitelných předpisů Evropské unie, neboť právě tato pravidla představují specifika pro oblast doplňků stravy. Největší pozornost je v rámci této kapitoly věnována možnosti a podmínkám uvádění zdravotních a léčebných tvrzení, což je v praxi...cs_CZ
uk.abstract.en5 Legal regulation of dietary supplements advertising Abstract The thesis analyses and summarizes the legal regulation of dietary supplements advertising. It deals with the assessment of the effectiveness of the current legal regulation in the given area from the point of view of consumers, as the most frequent addressees of advertising and tries to answer the question whether this regulation provides sufficient protection for consumers or whether it rather restricts them too much from receiving valuable information. The issue is also approached through the lens of food business operators and the question is raised whether the strictness of the legal regulation does not exclude or excessively prevent them from advertising a dietary supplement. In the first chapters, the dietary supplement is characterised, while an introduction to the legal regulation of dietary supplements as such is defined. This is followed by a definition of advertising and its typical aspects and an introduction to the legal, as well as extra-legal, instruments for its regulation. The core of the thesis is in third chapter, which deals with the analysis of the individual rules set out in the Advertising Regulation Act No 40/1995 Coll. and the relevant directly applicable EU regulations, as these rules are specific to the field of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV