Specifika vedení pracovníků v jiném než v jejich mateřském jazyce
Characteristics of leadership of employees in another language than their native
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/18990/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18990Identifikátory
SIS: 68578
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecký, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
26. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce Specifika vedení pracovníků v jiném než jejich mateřském jazyce se zabývá problematikou vedení nerodilých mluvčích. Zamýšlí se zejména nad důležitostí poznání kulturních odlišností, jejich chápáním a respektováním. Zkoumána je také osobnost manažera vedoucího multikulturní tým, zejména z hlediska jeho požadovaných vlastností a schopností pro efektivní vedení zahraničních pracovníků. Praktickou část tvoří analýza terénního výzkumu, který jsem prováděl formou zúčastněného pozorování na amerických a kanadských pracovištích v letech 2005 a 2007. Jeho cílem bylo detailně popsat postoje, zvyky a mechanismy, které vědomě či nevědomě zastávají a používají tamní manažeři při vedení multikulturních týmů.
Graduation thesis Characteristics of leadership of employees in another language than their native focuses on the questions of leadership of non native speakers. It proposes special importance of understanding cultural diversity, comprehension and compliance with this diversity. The personality of a manager who leads cross cultural teams is also researched, primarily concerning the characteristic and capabilities which are required for an effective leadership of non native workers. The practical part is related to the analysis of a field research which I conducted by the technique of participating observation at US and Canadian workplaces in 2005 and 2007. The goal of my research was to describe in detail attitudes, habits and mechanisms to which native speakers adhere to, consciously or unconsciously, when leading cross cultural teams.