Video jako nástroj geografické výuky na 2. stupni ZŠ
Video as a Tool for Teaching Geography at Lower Secondary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190122Identifikátory
SIS: 267112
Kolekce
- Kvalifikační práce [20024]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trokšiar, David
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
3. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tvorba videa, geografická edukativní videa, kritická místa kurikula geografieKlíčová slova (anglicky)
video production, geographic educational videos, critical components of the geography curriculumHlavním cílem práce je tvorba edukativních geografických videí a následné vyhodnocení jejich relevance pro výuku kritických míst kurikula geografie. V teoretické části jsou nejprve identifikována kritická místa geografického kurikula na 2. stupni základních škol. Následně je představeno video, jakožto edukativní nástroj a pomůcka geografické výuky. Praktická část práce metodicky popisuje dílčí vytvořená videa, a na základě pilotních polostrukturovaných rozhovorů s učiteli dále analyzuje jejich využití a relevanci ve výuce geografie. KLÍČOVÁ SLOVA: tvorba videa, geografická edukativní videa, kritická místa kurikula geografie
The primary aim of this thesis is to develop educational geographic videos and subsequently assess their pertinence in addressing critical components of the geography curriculum. The theoretical framework entails the identification of pivotal elements within the geography curriculum for secondary-level elementary education. Subsequently, the utilization of video as an instructional tool in geography education is introduced. The practical segment systematically delineates the creation of individualized video content, followed by an in-depth analysis of their efficacy and applicability in geography instruction, facilitated through pilot semi-structured interviews with educators. KEYWORDS: video production, geographic educational videos, critical components of the geography curriculum