Zobrazit minimální záznam

Inquiry-based education focused on traffic noise pollution
dc.contributor.advisorJelen, Jakub
dc.creatorGonzálezová, Natálie
dc.date.accessioned2024-06-24T15:15:01Z
dc.date.available2024-06-24T15:15:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190124
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on teaching the impacts of traffic in grammar schools. Specifically, it addresses one of the leading negative impacts, namely noise pollution, which is a worsening problem as the volume of traffic continues to grow. The aim of the thesis is to create and implement a lesson on this topic using an inquiry-based teaching approach. Pupils will learn how to measure approximate noise levels, understand its impacts, and devise a plan to improve the situation. The lesson will be pilot tested by pupils from the Secondary School of Surveying and the Geographical Grammar School in Prague. The theoretical part introduces the issue of noise pollution in more detail, describes inquiry-based teaching and its integration into lessons. The practical part provides teaching materials and a thorough methodology, that serves as a guide for teachers who would like to apply the lesson in their classes. Subsequently, the course of the lesson at the Geographical Grammar School is described, along with reflections from both the teacher's and students' perspectives. Based on assessment of the students' knowledge before and after the lesson, they appeared to have a better understanding of the issue. In the feedback, the pupils especially appreciated the fieldwork, the formation and testing of...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na výuku problematiky vlivu dopravy na gymnáziích. Konkrétně se zaobírá jedním z předních negativních vlivů, a to hlukovým znečištěním, které je s rostoucím objemem dopravy stále větším problémem. Cílem práce je vytvořit a realizovat lekci na toto téma formou badatelsky orientované výuky. Žáci se naučí přibližné hodnoty hluku měřit, zjistí, jaké má dopady a vymyslí, jaké kroky podniknout ke zlepšení situace. Lekce bude pilotně ověřena žáky Střední průmyslové školy zeměměřické a Geografického gymnázia Praha. Teoretická část podrobněji vysvětluje problematiku hlukového znečištění, popis badatelsky orientované výuky a její zasazení do vyučování. V praktické části jsou připraveny podklady k výuce a důkladná metodologie, která slouží jako návod učitelům, kteří by lekci chtěli aplikovat ve svých hodinách. Následně je popsán průběh lekce na Geografickém gymnáziu a reflexe výuky z pohledu učitele i žáků. Na základě ověření znalostí žáků před a po výuce se ukázalo, že mají o problematice větší přehled, ve zpětných vazbách žáci ocenili hlavně práci v terénu, vytváření a ověřování hypotéz a závěrečnou diskuzi, ze které bylo patrné, že si žáci důsledky hluku uvědomují a mají motivaci přispívat ke zlepšení situace. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, Geografické gymnázium,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacs_CZ
dc.subjectGeografické gymnáziumcs_CZ
dc.subjectdopravacs_CZ
dc.subjectznečištění životního prostředícs_CZ
dc.subjecthlukcs_CZ
dc.subjectinquiry-based educationen_US
dc.subjectGeographical grammar schoolen_US
dc.subjecttransporten_US
dc.subjectenvironmental pollutionen_US
dc.subjectnoiseen_US
dc.titleBadatelsky orientovaná výuka zaměřená na hlukové znečištění způsobené dopravoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-03
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId265611
dc.title.translatedInquiry-based education focused on traffic noise pollutionen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na výuku problematiky vlivu dopravy na gymnáziích. Konkrétně se zaobírá jedním z předních negativních vlivů, a to hlukovým znečištěním, které je s rostoucím objemem dopravy stále větším problémem. Cílem práce je vytvořit a realizovat lekci na toto téma formou badatelsky orientované výuky. Žáci se naučí přibližné hodnoty hluku měřit, zjistí, jaké má dopady a vymyslí, jaké kroky podniknout ke zlepšení situace. Lekce bude pilotně ověřena žáky Střední průmyslové školy zeměměřické a Geografického gymnázia Praha. Teoretická část podrobněji vysvětluje problematiku hlukového znečištění, popis badatelsky orientované výuky a její zasazení do vyučování. V praktické části jsou připraveny podklady k výuce a důkladná metodologie, která slouží jako návod učitelům, kteří by lekci chtěli aplikovat ve svých hodinách. Následně je popsán průběh lekce na Geografickém gymnáziu a reflexe výuky z pohledu učitele i žáků. Na základě ověření znalostí žáků před a po výuce se ukázalo, že mají o problematice větší přehled, ve zpětných vazbách žáci ocenili hlavně práci v terénu, vytváření a ověřování hypotéz a závěrečnou diskuzi, ze které bylo patrné, že si žáci důsledky hluku uvědomují a mají motivaci přispívat ke zlepšení situace. Klíčová slova badatelsky orientovaná výuka, Geografické gymnázium,...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on teaching the impacts of traffic in grammar schools. Specifically, it addresses one of the leading negative impacts, namely noise pollution, which is a worsening problem as the volume of traffic continues to grow. The aim of the thesis is to create and implement a lesson on this topic using an inquiry-based teaching approach. Pupils will learn how to measure approximate noise levels, understand its impacts, and devise a plan to improve the situation. The lesson will be pilot tested by pupils from the Secondary School of Surveying and the Geographical Grammar School in Prague. The theoretical part introduces the issue of noise pollution in more detail, describes inquiry-based teaching and its integration into lessons. The practical part provides teaching materials and a thorough methodology, that serves as a guide for teachers who would like to apply the lesson in their classes. Subsequently, the course of the lesson at the Geographical Grammar School is described, along with reflections from both the teacher's and students' perspectives. Based on assessment of the students' knowledge before and after the lesson, they appeared to have a better understanding of the issue. In the feedback, the pupils especially appreciated the fieldwork, the formation and testing of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV