Inženýrsko-geologické podmínky v trase Krušnohorského tunelu
Engineering geological conditions in the route of the Ore Mountains Tunnel
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190176Identifikátory
SIS: 236556
Kolekce
- Kvalifikační práce [20096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rout, Jiří
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav hydrogeologie, inženýrské geologie a užité geofyziky
Datum obhajoby
4. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Krušnohorský tunel, historická těžba, svahové pohyby, geologické podmínky v trase VRTKlíčová slova (anglicky)
The Ore Mountains Tunnel, historical mining, slope deformations, geological condition in the rout of high-speed railwayTato bakalářská práce se zabývá popisem inženýrsko-geologických podmínek v trase Krušnohorského tunelu vysokorychlostní železnice Praha - Drážďany. V úvodu se věnuje popisování oblasti východních Krušných hor, problematice spojené s historickou těžbou v oblasti Zadní Telnice a rizikem svahových deformací. Druhá část této práce se soustředí na detailní popis místních geologických podmínek na základě rešerše odborných publikací a vlastního strukturního měření přímo v terénu. Klíčová slova: Krušnohorský tunel, historická těžba, svahové pohyby, geologické podmínky v trase VRT
This bachelor's thesis deals with description of engineering-geological conditions along the route of Ore Mountains Tunnel for high-speed railway line Prague - Dresden. In the introduction, it focuses on describing the area of eastern part of Ore Mountains, issues related to historical mining in the Zadní Telnice area, and the risk of slope deformations. The second part of this thesis concentrates on a detailed description of local geological conditions based on research from professional publications and direct field measurements. Keywords: The Ore Mountains Tunnel, historical mining, slope deformations, geological condition in the rout of high-speed railway