Využití aplikace Phyphox při experimentování ve výuce fyziky
Using Phyphox in school physics experiments
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190330Identifikátory
SIS: 256236
Kolekce
- Kvalifikační práce [11240]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolář, Petr
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
5. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výuka fyziky|střední škola|smartphone|Phyphox|fyzikální experimentyKlíčová slova (anglicky)
physics teaching and learning|upper-secondary school|smartphone|Phyphox|physics experimentsV této práci je popsán fenomém BYOD a jeho využití ve školním prostředí. Dále se v této práci nachází popis aplikace phyphox a rešerše jejího využití ve výuce fyziky v zahraničním i tuzemském kontextu. Součástí práce je rovněž popis čtrnácti námětů na využití phyphoxu, z nichž většina je doplněna o zkušenosti z jejich realizace ve výuce. V rámci práce byly vytvořeny tři soubory metodických pokynů k vybraným aktivitám; v příloze jsou pak pracovní listy k těmto aktivitám pro žáky i učitele, stejně jako stručný návod k používání phyphoxu.
This thesis explores the phenomenon of BYOD and its use within educational environment. It includes an analysis of the phyphox application, and details its use in teaching physics both internationally and locally. Additionally, the thesis offers a description of fourteen phyphox- related topics, majority of which include insights gained from their practical implementation in teaching. This thesis also develops three sets of methodological guidelines for selected activities; appendix then includes worksheets designed for both students and teachers, along with concise instructions for using phyphox application.