dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Jarošová, Renata | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T09:48:54Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T09:48:54Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19042 | |
dc.description.abstract | Tvořivost jako nepostradatelná stránka osobnosti mě magicky oslovila již na střední škole a prozatím jsem se nepřestala tímto komplikovaně uchopitelným fenoménem zabývat. Ačkoliv jsem vyučovala na základních školách jen "okrajové" předměty, lektoruji již přes deset let výtvarná setkání a toho času pracuji s drogově ohroženou mládeží, kde se společně krom jiných aktivit setkáváme i v aktivitách tvořivých a právě zde mám možnost nahlížet tvořivé projevy lidí velmi zblízka. Tvořivá složka lidské osobnosti mě nepřestala zajímat ani na této vysoké škole a po celou dobu studia jsem tak trochu tušila, že právě tvořivost bude téma moji diplomové práce. Byla bych ráda, aby z mé práce vyplynulo, že se chci zabývat především tvořivostí jako přirozenou lidskou vlastností, kdy se nelze ubránit přesahu do umění, z kterého se snažím čerpat spíše z hlediska obsahového než estetického. Je samozřejmě pochopitelné, že obsah nemůže být sdělen bez vyjadřovacích prostředků, tedy bez formy. Oproti tomu forma může stát zcela odcizeně od obsahu, což se v umělecké tvorbě často odehrává. Zaměření této práce by mělo být spíše na obsahovou stránku tvořivosti. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Arteterapie, artefiletika jako možnost rovzoje tvořivosti ve výchově a vzdělání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-27 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 68323 | |
dc.title.translated | Art-therapy, art-philetic chances of creativity progress in education | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001108184 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tvořivost jako nepostradatelná stránka osobnosti mě magicky oslovila již na střední škole a prozatím jsem se nepřestala tímto komplikovaně uchopitelným fenoménem zabývat. Ačkoliv jsem vyučovala na základních školách jen "okrajové" předměty, lektoruji již přes deset let výtvarná setkání a toho času pracuji s drogově ohroženou mládeží, kde se společně krom jiných aktivit setkáváme i v aktivitách tvořivých a právě zde mám možnost nahlížet tvořivé projevy lidí velmi zblízka. Tvořivá složka lidské osobnosti mě nepřestala zajímat ani na této vysoké škole a po celou dobu studia jsem tak trochu tušila, že právě tvořivost bude téma moji diplomové práce. Byla bych ráda, aby z mé práce vyplynulo, že se chci zabývat především tvořivostí jako přirozenou lidskou vlastností, kdy se nelze ubránit přesahu do umění, z kterého se snažím čerpat spíše z hlediska obsahového než estetického. Je samozřejmě pochopitelné, že obsah nemůže být sdělen bez vyjadřovacích prostředků, tedy bez formy. Oproti tomu forma může stát zcela odcizeně od obsahu, což se v umělecké tvorbě často odehrává. Zaměření této práce by mělo být spíše na obsahovou stránku tvořivosti. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011081840106986 | |