Zobrazit minimální záznam

Specialised French - French for the didactisation of mathematics
dc.contributor.advisorJančík, Jiří
dc.creatorFranková, Alena
dc.date.accessioned2024-07-08T08:26:09Z
dc.date.available2024-07-08T08:26:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190545
dc.description.abstractThe master's thesis is devoted to the specialized French needed for the didacticisation of mathematics in the Czech-French sections of grammar schools. The primary objective is to identify the vocabulary necessary for teaching mathematics at grammar schools and to create a bilingual database of mathematical terminology. The sub-objective is to describe the content differences of mathematics teaching in Czech-French classes compared to general classes and to capture the formal differences between Czech and French mathematics. In order to put the topic in context, the theoretical part first introduces the reader to the development of foreign language teaching, then three methods of linking foreign language with the teaching of a non- language subject are presented. Specifically, the CLIL method, language immersion and bilingual education. Subsequently, the concept of studying in Czech-French sections is described in more detail. In the practical part, firstly, space is devoted to the findings regarding the teaching of mathematics in French, which were obtained during interviews with francophone mathematics teachers from all four grammar schools offering this type of education in the Czech Republic. Furthermore, the identification of the necessary mathematical terminology is described. It is based on...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje odborné francouzštině potřebné k didaktisaci matematiky na česko- francouzských sekcích gymnázií. Primárním cílem je identifikace slovní zásoby nezbytné pro výuku matematiky na gymnáziích a vytvoření dvojjazyčné databáze matematické terminologie. Dílčí cíl tvoří popis obsahových rozdílů výuky matematiky v česko-francouzských třídách oproti všeobecným a dále zachycení formálních rozdílů mezi českou a francouzskou matematikou. Pro zasazení problematiky do kontextu je v teoretické části nejprve čtenář seznámen s vývojem výuky cizích jazyků, poté jsou představeny tři metody propojující cizí jazyk s výukou nejazykového předmětu. Konkrétně se jedná o metodu CLIL, jazykovou imerzi a bilingvní výuku. Následně je blíže popsána koncepce studia na česko-francouzských sekcích. V praktické části je nejdříve věnován prostor poznatkům ohledně výuky matematiky ve francouzštině, které byly získány během rozhovorů s frankofonními vyučujícími matematiky ze všech čtyř gymnázií, která v ČR tento typ studia nabízejí. Dále je popsána identifikace potřebné matematické terminologie, která probíhala na základě analýzy Rámcového vzdělávacího programu pro dvojjazyčná gymnázia, školních vzdělávacích programů a autentických výukových materiálů. Poslední část uvádí konkrétní příklady čtení matematického...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfrench as a foreign languageen_US
dc.subjectmathematics in frenchen_US
dc.subjectbilingual grammar schoolen_US
dc.subjectfrench sectionen_US
dc.subjecteducation in foreign languageen_US
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectfrancouzština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectmatematika ve francouzštiněcs_CZ
dc.subjectbilingvní gymnáziumcs_CZ
dc.subjectfrancouzská sekcecs_CZ
dc.subjectvýuka v cizím jazycecs_CZ
dc.subjectCLILcs_CZ
dc.titleOdborná francouzština - francouzština didaktisace matematikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-23
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265433
dc.title.translatedSpecialised French - French for the didactisation of mathematicsen_US
dc.contributor.refereeSuková Vychopňová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje odborné francouzštině potřebné k didaktisaci matematiky na česko- francouzských sekcích gymnázií. Primárním cílem je identifikace slovní zásoby nezbytné pro výuku matematiky na gymnáziích a vytvoření dvojjazyčné databáze matematické terminologie. Dílčí cíl tvoří popis obsahových rozdílů výuky matematiky v česko-francouzských třídách oproti všeobecným a dále zachycení formálních rozdílů mezi českou a francouzskou matematikou. Pro zasazení problematiky do kontextu je v teoretické části nejprve čtenář seznámen s vývojem výuky cizích jazyků, poté jsou představeny tři metody propojující cizí jazyk s výukou nejazykového předmětu. Konkrétně se jedná o metodu CLIL, jazykovou imerzi a bilingvní výuku. Následně je blíže popsána koncepce studia na česko-francouzských sekcích. V praktické části je nejdříve věnován prostor poznatkům ohledně výuky matematiky ve francouzštině, které byly získány během rozhovorů s frankofonními vyučujícími matematiky ze všech čtyř gymnázií, která v ČR tento typ studia nabízejí. Dále je popsána identifikace potřebné matematické terminologie, která probíhala na základě analýzy Rámcového vzdělávacího programu pro dvojjazyčná gymnázia, školních vzdělávacích programů a autentických výukových materiálů. Poslední část uvádí konkrétní příklady čtení matematického...cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis is devoted to the specialized French needed for the didacticisation of mathematics in the Czech-French sections of grammar schools. The primary objective is to identify the vocabulary necessary for teaching mathematics at grammar schools and to create a bilingual database of mathematical terminology. The sub-objective is to describe the content differences of mathematics teaching in Czech-French classes compared to general classes and to capture the formal differences between Czech and French mathematics. In order to put the topic in context, the theoretical part first introduces the reader to the development of foreign language teaching, then three methods of linking foreign language with the teaching of a non- language subject are presented. Specifically, the CLIL method, language immersion and bilingual education. Subsequently, the concept of studying in Czech-French sections is described in more detail. In the practical part, firstly, space is devoted to the findings regarding the teaching of mathematics in French, which were obtained during interviews with francophone mathematics teachers from all four grammar schools offering this type of education in the Czech Republic. Furthermore, the identification of the necessary mathematical terminology is described. It is based on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV