Segmentace zákazníků dle příchutí energetických nápojů značky RedBull
Customer segmentation by flavours of RedBull energy drinks
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190592Identifikátory
SIS: 260080
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opelík, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
10. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
energetické nápoje, Red Bull, segmentace trhu, marketingová strategie, shluková analýza, marketingový výzkumKlíčová slova (anglicky)
energy drinks, Red Bull, market segmentation, marketing strategy, cluster analysis, marketing researchAutor: Laura Doubková Název: Segmentace zákazníků dle příchutí energetických nápojů značky Red Bull Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat zákaznické segmenty na základě jejich preferencí k jednotlivým příchutím energetických nápojů značky Red Bull. Metody: Tato práce využívá kvantitativní výzkumnou metodu. Sběr dat byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen na základě literární rešerše a odborných studií. Analýza dat byla nejprve provedena metodou lokte za účelem určení optimálního počtu clusterů pro každou příchuť nápoje. Následně byly jednotlivé clustery identifikovány a charakterizovány pomocí shlukovacího algoritmu K-modes, který je optimalizován pro práci s kategorickými daty. Výsledky: Analýza ukázala, že výběr konkrétních příchutí energetických nápojů Red Bull je ovlivněn různými demografickými, psychografickými a behaviorálními faktory. To naznačuje potřebu diferencovaného přístupu ke každému zákaznickému segmentu. Tyto poznatky demonstrují, že adekvátní segmentace trhu a cílený marketing mohou výrazně pomoci značce Red Bull při uspokojování potřeb zákazníků a posilování její konkurenceschopnosti na trhu energetických nápojů. Závěr: Na základě analýzy diferenciačních faktorů při výběru příchutí energetických nápojů Red Bull, včetně...
Author: Laura Doubková Title: Customer segmentation by flavour of Red Bull energy drinks Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to identify customer segments based on their preferences for different flavours of Red Bull energy drinks. Methods: This thesis uses a quantitative research method. Data collection was conducted through an online questionnaire survey. The questionnaire was developed based on literature search and professional studies. The data analysis was first conducted using the elbow method to determine the optimal number of clusters for each beverage flavour. Subsequently, the clusters were identified and characterized using the K-modes clustering algorithm, which is optimized to work with categorical data. Results: The analysis showed that the choice of specific flavours of Red Bull energy drinks is influenced by various demographic, psychographic and behavioural factors. This suggests the need for a differentiated approach to each customer segment. These findings demonstrate that adequate market segmentation and targeted marketing can significantly help the Red Bull brand to meet customer needs and strengthen its competitiveness in the energy drink market. Conclusion: By analysing the differentiating factors in the choice of Red Bull energy drink flavours,...