Zobrazit minimální záznam

Customer segmentation by flavours of RedBull energy drinks
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorDoubková, Laura
dc.date.accessioned2024-11-29T11:09:04Z
dc.date.available2024-11-29T11:09:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190592
dc.description.abstractAutor: Laura Doubková Název: Segmentace zákazníků dle příchutí energetických nápojů značky Red Bull Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat zákaznické segmenty na základě jejich preferencí k jednotlivým příchutím energetických nápojů značky Red Bull. Metody: Tato práce využívá kvantitativní výzkumnou metodu. Sběr dat byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen na základě literární rešerše a odborných studií. Analýza dat byla nejprve provedena metodou lokte za účelem určení optimálního počtu clusterů pro každou příchuť nápoje. Následně byly jednotlivé clustery identifikovány a charakterizovány pomocí shlukovacího algoritmu K-modes, který je optimalizován pro práci s kategorickými daty. Výsledky: Analýza ukázala, že výběr konkrétních příchutí energetických nápojů Red Bull je ovlivněn různými demografickými, psychografickými a behaviorálními faktory. To naznačuje potřebu diferencovaného přístupu ke každému zákaznickému segmentu. Tyto poznatky demonstrují, že adekvátní segmentace trhu a cílený marketing mohou výrazně pomoci značce Red Bull při uspokojování potřeb zákazníků a posilování její konkurenceschopnosti na trhu energetických nápojů. Závěr: Na základě analýzy diferenciačních faktorů při výběru příchutí energetických nápojů Red Bull, včetně...cs_CZ
dc.description.abstractAuthor: Laura Doubková Title: Customer segmentation by flavour of Red Bull energy drinks Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to identify customer segments based on their preferences for different flavours of Red Bull energy drinks. Methods: This thesis uses a quantitative research method. Data collection was conducted through an online questionnaire survey. The questionnaire was developed based on literature search and professional studies. The data analysis was first conducted using the elbow method to determine the optimal number of clusters for each beverage flavour. Subsequently, the clusters were identified and characterized using the K-modes clustering algorithm, which is optimized to work with categorical data. Results: The analysis showed that the choice of specific flavours of Red Bull energy drinks is influenced by various demographic, psychographic and behavioural factors. This suggests the need for a differentiated approach to each customer segment. These findings demonstrate that adequate market segmentation and targeted marketing can significantly help the Red Bull brand to meet customer needs and strengthen its competitiveness in the energy drink market. Conclusion: By analysing the differentiating factors in the choice of Red Bull energy drink flavours,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectenergy drinksen_US
dc.subjectRed Bullen_US
dc.subjectmarket segmentationen_US
dc.subjectmarketing strategyen_US
dc.subjectcluster analysisen_US
dc.subjectmarketing researchen_US
dc.subjectenergetické nápojecs_CZ
dc.subjectRed Bullcs_CZ
dc.subjectsegmentace trhucs_CZ
dc.subjectmarketingová strategiecs_CZ
dc.subjectshluková analýzacs_CZ
dc.subjectmarketingový výzkumcs_CZ
dc.titleSegmentace zákazníků dle příchutí energetických nápojů značky RedBullcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Sport Managementen_US
dc.description.departmentKatedra managementu sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId260080
dc.title.translatedCustomer segmentation by flavours of RedBull energy drinksen_US
dc.contributor.refereeOpelík, Daniel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programSports Managementen_US
thesis.degree.programManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra managementu sportucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Managementen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.enSports Managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutor: Laura Doubková Název: Segmentace zákazníků dle příchutí energetických nápojů značky Red Bull Cíl: Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat zákaznické segmenty na základě jejich preferencí k jednotlivým příchutím energetických nápojů značky Red Bull. Metody: Tato práce využívá kvantitativní výzkumnou metodu. Sběr dat byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen na základě literární rešerše a odborných studií. Analýza dat byla nejprve provedena metodou lokte za účelem určení optimálního počtu clusterů pro každou příchuť nápoje. Následně byly jednotlivé clustery identifikovány a charakterizovány pomocí shlukovacího algoritmu K-modes, který je optimalizován pro práci s kategorickými daty. Výsledky: Analýza ukázala, že výběr konkrétních příchutí energetických nápojů Red Bull je ovlivněn různými demografickými, psychografickými a behaviorálními faktory. To naznačuje potřebu diferencovaného přístupu ke každému zákaznickému segmentu. Tyto poznatky demonstrují, že adekvátní segmentace trhu a cílený marketing mohou výrazně pomoci značce Red Bull při uspokojování potřeb zákazníků a posilování její konkurenceschopnosti na trhu energetických nápojů. Závěr: Na základě analýzy diferenciačních faktorů při výběru příchutí energetických nápojů Red Bull, včetně...cs_CZ
uk.abstract.enAuthor: Laura Doubková Title: Customer segmentation by flavour of Red Bull energy drinks Objectives: The main objective of this bachelor thesis is to identify customer segments based on their preferences for different flavours of Red Bull energy drinks. Methods: This thesis uses a quantitative research method. Data collection was conducted through an online questionnaire survey. The questionnaire was developed based on literature search and professional studies. The data analysis was first conducted using the elbow method to determine the optimal number of clusters for each beverage flavour. Subsequently, the clusters were identified and characterized using the K-modes clustering algorithm, which is optimized to work with categorical data. Results: The analysis showed that the choice of specific flavours of Red Bull energy drinks is influenced by various demographic, psychographic and behavioural factors. This suggests the need for a differentiated approach to each customer segment. These findings demonstrate that adequate market segmentation and targeted marketing can significantly help the Red Bull brand to meet customer needs and strengthen its competitiveness in the energy drink market. Conclusion: By analysing the differentiating factors in the choice of Red Bull energy drink flavours,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra managementu sportucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV