Zobrazit minimální záznam

Na čem závisí dopady výstavby vysokorychlostních železnic?
dc.contributor.advisorBajgar, Matěj
dc.creatorSedláček, Dan
dc.date.accessioned2024-11-29T05:12:44Z
dc.date.available2024-11-29T05:12:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190695
dc.description.abstractTato práce zkoumá dopad výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na obce v jejich blízkosti a zaměřuje se na heterogenitu těchto dopadů s ohledem na různé charakteristiky těchto dotčených obcí. Soustředí se na linky sítě Shinkansen v Japonsku, které byly postaveny mezi lety 1983 a 2016. Tato práce využívá data na úrovni obcí, získané ze Statistického úřadu Japonska a nově publikovanou metodologii pro kauzální odhad metodou rozdíly v rozdílech se stupňovitým spouštěním projektu. Porovnává obce ležící v blízkosti stanic Shinkansen (ovlivn- ěné výstavbou) s kontrolní skupinou obcí ležících dále od těchto stanic. Studie zjistila signifikantně pozitivní efekty výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na velikost populace, ekonomický výtlak a daňové příjmy v ovlivněných obcích. Bylo zjištěno, že rozdíly v míře dopadu výstavby je možné spojovat s počtem obyvatel ovlivněných obcí. Větší obce zaznamenaly výrazný nárůst průměrných příjmů, zatímco v menších obcích byl dopad výstavby sig- nifikantně menší. Dále bylo zjištěno, že dopad na daňové příjmy byl tažen především chudšími obcemi, zatímco u bohatších obcí byl zaznamenán takřka nulový efekt výstavby. Mezi obcemi, jejichž ekonomika byla zaměřena na služby anebo průmysl, nebyly zaznamenány žádné rozdíly. Klasifikace JEL F12, F21, F23, H25, H71, H87...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the impact of high-speed rail (HSR) construction on mu- nicipalities in its proximity, focusing on the heterogeneity of these impacts with respect to several municipality characteristics. It focuses on Japan's Shinkansen network lines constructed between 1983 and 2016, using municipality-level data from Statistics Japan and a novel methodology for causal estimation of Difference-in-Difference designs with staggered project launches. It compares municipalities close to Shinkansen stations (impacted by construction) to a control group consisting of municipalities located farther from these stations. The study found significant positive effects of high-speed railway (HSR) construction on population size, economic output, and tax revenue in impacted municipalities. The heterogeneous effects were the most pronounced in the case of municipality size, with larger municipalities seeing substantial increases in per capita income and only marginal impact observed in smaller municipalities where the impact was marginal. Additionally, the impact on tax revenue was mainly driven by lower-income municipalities, while wealthier areas saw no significant change. No differences were noted between service-oriented and industry-oriented municipalities. JEL Classification F12, F21, F23, H25,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHigh-speed railwaysen_US
dc.subjectShinkansenen_US
dc.subjectJapanen_US
dc.subjectConstruction impacten_US
dc.subjectVysokorychlostní dráhycs_CZ
dc.subjectShinkansencs_CZ
dc.subjectJaponskocs_CZ
dc.subjectDopad výstavbycs_CZ
dc.titleWhat influences the impact of high-speed railway construction?en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId259943
dc.title.translatedNa čem závisí dopady výstavby vysokorychlostních železnic?cs_CZ
dc.contributor.refereeKúdeľa, Peter
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá dopad výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na obce v jejich blízkosti a zaměřuje se na heterogenitu těchto dopadů s ohledem na různé charakteristiky těchto dotčených obcí. Soustředí se na linky sítě Shinkansen v Japonsku, které byly postaveny mezi lety 1983 a 2016. Tato práce využívá data na úrovni obcí, získané ze Statistického úřadu Japonska a nově publikovanou metodologii pro kauzální odhad metodou rozdíly v rozdílech se stupňovitým spouštěním projektu. Porovnává obce ležící v blízkosti stanic Shinkansen (ovlivn- ěné výstavbou) s kontrolní skupinou obcí ležících dále od těchto stanic. Studie zjistila signifikantně pozitivní efekty výstavby vysokorychlostních železnic (HSR) na velikost populace, ekonomický výtlak a daňové příjmy v ovlivněných obcích. Bylo zjištěno, že rozdíly v míře dopadu výstavby je možné spojovat s počtem obyvatel ovlivněných obcí. Větší obce zaznamenaly výrazný nárůst průměrných příjmů, zatímco v menších obcích byl dopad výstavby sig- nifikantně menší. Dále bylo zjištěno, že dopad na daňové příjmy byl tažen především chudšími obcemi, zatímco u bohatších obcí byl zaznamenán takřka nulový efekt výstavby. Mezi obcemi, jejichž ekonomika byla zaměřena na služby anebo průmysl, nebyly zaznamenány žádné rozdíly. Klasifikace JEL F12, F21, F23, H25, H71, H87...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the impact of high-speed rail (HSR) construction on mu- nicipalities in its proximity, focusing on the heterogeneity of these impacts with respect to several municipality characteristics. It focuses on Japan's Shinkansen network lines constructed between 1983 and 2016, using municipality-level data from Statistics Japan and a novel methodology for causal estimation of Difference-in-Difference designs with staggered project launches. It compares municipalities close to Shinkansen stations (impacted by construction) to a control group consisting of municipalities located farther from these stations. The study found significant positive effects of high-speed railway (HSR) construction on population size, economic output, and tax revenue in impacted municipalities. The heterogeneous effects were the most pronounced in the case of municipality size, with larger municipalities seeing substantial increases in per capita income and only marginal impact observed in smaller municipalities where the impact was marginal. Additionally, the impact on tax revenue was mainly driven by lower-income municipalities, while wealthier areas saw no significant change. No differences were noted between service-oriented and industry-oriented municipalities. JEL Classification F12, F21, F23, H25,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV