Zobrazit minimální záznam

The History of czech schools in nature and their development over the last 50 years from the perspective of czech citizens
dc.contributor.advisorTurčová, Ivana
dc.creatorZimová, Tereza
dc.date.accessioned2024-07-08T10:14:17Z
dc.date.available2024-07-08T10:14:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190791
dc.description.abstractTitle: The History of czech schools in nature and their development over the past 50 years from the Perspective of czech citizens Aim: The aim of this bachelor thesis was to investigate the personal experiences of Czech citizens with schools in nature. Respondents were primarily asked about the purpose, form, content, and significance of these schools. Methods: This bachelor thesis is a theoretical-empirical work with quantitative research, utilizing an online survey as the research technique. The survey consisted of 24 questions and was completed by 151 respondents who attended primary school in the Czech Republic. Results: The results showed that most schools in nature now last about one week, much shorter than in the past when they could last several weeks. These programs most commonly occur in the 4th grade, but some schools participate annually. 89.6% of respondents said learning took place only in the mornings, mostly indoors. For extracurricular activities, respondents most frequently mentioned hiking and nature games. The socialization goal was highlighted as key, emphasizing improved relationships among students and between students and teachers. Another benefit frequently mentioned was the opportunity to spend time in nature, especially important for urban children. Conclusion: Schools in...en_US
dc.description.abstractNázev: Historie českých škol v přírodě a jejich vývoj v posledních 50 letech z pohledu občanů ČR Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vlastní zkušenost občanů ČR se školou v přírodě. Respondenti byli především dotázáni na cíl školy v přírodě, její formu, obsah a význam. Metody: Tato bakalářská práce je teoreticko-empirickou prací s kvantitativním šetřením, kdy výzkumnou technikou byla online anketa. Anketa měla 24 otázek, na které odpovídalo 151 respondentů, kteří absolvovali základní školu v České republice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že většina škol v přírodě dnes trvá kolem jednoho týdne, což je výrazně kratší než v minulosti, kdy mohly trvat i několik týdnů. Nejčastěji se jezdí ve 4. třídě, ale jsou školy, které jezdí pravidelně v každém ročníku. 89,6 % respondentů odpovědělo, že na ŠVP se učili pouze v dopoledních hodinách a vyučování nejčastěji probíhalo uvnitř. Pokud jde o mimoškolní aktivity, respondenti nejčastěji uvedli turistiku a hry v přírodě jako běžné činnosti na školách v přírodě. Socializační cíl ŠVP byl respondenty zdůrazňová jako klíčový, tedy zlepšení vztahů mezi žáky i mezi žáky a učiteli. Další často zmiňovanou hodnotou byla možnost strávit čas v přírodě, což je obzvláště důležité pro děti z městských oblastí. Závěr: Školy v přírodě mají významný přínos pro rozvoj...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectoutdoor educationen_US
dc.subjectoutdoor activitiesen_US
dc.subjectoutdoor sportsen_US
dc.subjectvýchova v příroděcs_CZ
dc.subjectaktivity v příroděcs_CZ
dc.subjectsporty v příroděcs_CZ
dc.titleHistorie českých škol v přírodě a jejich vývoj v posledních 50 letech z pohledu občanů ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Athletics and Outdoor Sportsen_US
dc.description.departmentKatedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId246928
dc.title.translatedThe History of czech schools in nature and their development over the last 50 years from the perspective of czech citizensen_US
dc.contributor.refereeBačáková, Radka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Athletics and Outdoor Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Historie českých škol v přírodě a jejich vývoj v posledních 50 letech z pohledu občanů ČR Cíl práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vlastní zkušenost občanů ČR se školou v přírodě. Respondenti byli především dotázáni na cíl školy v přírodě, její formu, obsah a význam. Metody: Tato bakalářská práce je teoreticko-empirickou prací s kvantitativním šetřením, kdy výzkumnou technikou byla online anketa. Anketa měla 24 otázek, na které odpovídalo 151 respondentů, kteří absolvovali základní školu v České republice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že většina škol v přírodě dnes trvá kolem jednoho týdne, což je výrazně kratší než v minulosti, kdy mohly trvat i několik týdnů. Nejčastěji se jezdí ve 4. třídě, ale jsou školy, které jezdí pravidelně v každém ročníku. 89,6 % respondentů odpovědělo, že na ŠVP se učili pouze v dopoledních hodinách a vyučování nejčastěji probíhalo uvnitř. Pokud jde o mimoškolní aktivity, respondenti nejčastěji uvedli turistiku a hry v přírodě jako běžné činnosti na školách v přírodě. Socializační cíl ŠVP byl respondenty zdůrazňová jako klíčový, tedy zlepšení vztahů mezi žáky i mezi žáky a učiteli. Další často zmiňovanou hodnotou byla možnost strávit čas v přírodě, což je obzvláště důležité pro děti z městských oblastí. Závěr: Školy v přírodě mají významný přínos pro rozvoj...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The History of czech schools in nature and their development over the past 50 years from the Perspective of czech citizens Aim: The aim of this bachelor thesis was to investigate the personal experiences of Czech citizens with schools in nature. Respondents were primarily asked about the purpose, form, content, and significance of these schools. Methods: This bachelor thesis is a theoretical-empirical work with quantitative research, utilizing an online survey as the research technique. The survey consisted of 24 questions and was completed by 151 respondents who attended primary school in the Czech Republic. Results: The results showed that most schools in nature now last about one week, much shorter than in the past when they could last several weeks. These programs most commonly occur in the 4th grade, but some schools participate annually. 89.6% of respondents said learning took place only in the mornings, mostly indoors. For extracurricular activities, respondents most frequently mentioned hiking and nature games. The socialization goal was highlighted as key, emphasizing improved relationships among students and between students and teachers. Another benefit frequently mentioned was the opportunity to spend time in nature, especially important for urban children. Conclusion: Schools in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra atletiky, sportů a pobytu v příroděcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV