Zobrazit minimální záznam

Air quality as a topic for complex learning tasks in chemistry education
dc.contributor.advisorJanoušková, Svatava
dc.creatorVíšková, Vanesa
dc.date.accessioned2024-07-08T10:21:45Z
dc.date.available2024-07-08T10:21:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190827
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on creating learning tasks, including determining their difficulty levels. The aim of the thesis is to contribute to expanding the portfolio of educational materials, specifically tasks at the grammar school level, to develop students' scientific literacy. The thesis presents three developed complex learning tasks, which were evaluated by a focus group for cognitive difficulty, content adequacy, and attractiveness. The results indicate that most tasks are suitable for high school education. The thesis also includes a discussion on the importance of scientific literacy in the context of PISA study and its situation among students in the Czech Republic. Furthermore, the thesis analyzes the Framework Educational Programme for Gymnasiums (RVP G) regarding the topic of air quality and provides theoretical foundations for creating complex learning tasks. The thesis also contributes to linking chemistry education with the cross-curricular theme of environmental education, as outlined in the RVP G. Key Words Air quality, learning tasks, PISA survey, chemistry education.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu učebních úloh, včetně stanovení jejich obtížnosti. Cílem práce je přispět k rozšíření portfolia učebních materiálů, specificky úloh na úrovni gymnázia pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Práce představuje tři vytvořené komplexní učební úlohy, které ohnisková skupina podrobila hodnocení kognitivní obtížnosti, přiměřenosti obsahu a atraktivity. Výsledky ukazují, že většina úloh je vhodná pro výuku na gymnáziích. Součástí práce je také diskuse o významu přírodovědné gramotnosti v kontextu šetření PISA a jejího stavu mezi žáky České republiky. Dále práce analyzuje Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (RVP G) z hlediska tématu kvality ovzduší, a nakonec se zaobírá i teoretickými východisky pro tvorbu komplexních učebních úloh. Práce přispívá také k propojení výuky chemie s průřezovým tématem environmentální výchovy, jak je stanoveno v RVP G. Klíčová slova Kvalita ovzduší, učební úlohy, výzkum PISA, výuka chemie.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectair qualityen_US
dc.subjectlearning tasksen_US
dc.subjectPISA surveyen_US
dc.subjectchemistry educationen_US
dc.subjectkvalita ovzdušícs_CZ
dc.subjectučební úlohycs_CZ
dc.subjectvýzkum PISAcs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.titleKvalita ovzduší jako téma komplexních učebních úloh ve výuce chemiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-12
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId262689
dc.title.translatedAir quality as a topic for complex learning tasks in chemistry educationen_US
dc.contributor.refereeTeplý, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry for Teacher Education - Biology for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry for Teacher Education - Biology for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu učebních úloh, včetně stanovení jejich obtížnosti. Cílem práce je přispět k rozšíření portfolia učebních materiálů, specificky úloh na úrovni gymnázia pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Práce představuje tři vytvořené komplexní učební úlohy, které ohnisková skupina podrobila hodnocení kognitivní obtížnosti, přiměřenosti obsahu a atraktivity. Výsledky ukazují, že většina úloh je vhodná pro výuku na gymnáziích. Součástí práce je také diskuse o významu přírodovědné gramotnosti v kontextu šetření PISA a jejího stavu mezi žáky České republiky. Dále práce analyzuje Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (RVP G) z hlediska tématu kvality ovzduší, a nakonec se zaobírá i teoretickými východisky pro tvorbu komplexních učebních úloh. Práce přispívá také k propojení výuky chemie s průřezovým tématem environmentální výchovy, jak je stanoveno v RVP G. Klíčová slova Kvalita ovzduší, učební úlohy, výzkum PISA, výuka chemie.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on creating learning tasks, including determining their difficulty levels. The aim of the thesis is to contribute to expanding the portfolio of educational materials, specifically tasks at the grammar school level, to develop students' scientific literacy. The thesis presents three developed complex learning tasks, which were evaluated by a focus group for cognitive difficulty, content adequacy, and attractiveness. The results indicate that most tasks are suitable for high school education. The thesis also includes a discussion on the importance of scientific literacy in the context of PISA study and its situation among students in the Czech Republic. Furthermore, the thesis analyzes the Framework Educational Programme for Gymnasiums (RVP G) regarding the topic of air quality and provides theoretical foundations for creating complex learning tasks. The thesis also contributes to linking chemistry education with the cross-curricular theme of environmental education, as outlined in the RVP G. Key Words Air quality, learning tasks, PISA survey, chemistry education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV