dc.contributor.advisor | Bačáková, Radka | |
dc.creator | Horáčková, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T10:21:57Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T10:21:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/190828 | |
dc.description.abstract | Title: Diagnosis of Laterality in Preschool Children Objectives: The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of laterality, including its diagnosis by preschool children, and the aspects of the preschool age period. Methods: The thesis employs the method of systematic review. It involves the collection and examination of both Czech and foreign professional literature to create an overview of the current issues related to the topic. Results: The outcome of the bachelor's thesis is an overview of the possibilities for diagnosing laterality in preschool children. Conclusion: Diagnosing laterality in preschool children plays a crucial role in their development. It enables educators and parents to better direct educational activities and thus support the optimal development of motor skills, coordination, and cognitive functions. Respecting the individual laterality of children at this age is essential for their harmonious and full development. It is necessary to use objective tests in the diagnosis of laterality. Keywords: diagnosis of laterality, laterality, preschool age, children, types of laterality, kind of laterality, child development | en_US |
dc.description.abstract | Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku. Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu. Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku. Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů. Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | diagnosis of laterality | en_US |
dc.subject | laterality | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | types of laterality | en_US |
dc.subject | kind of laterality | en_US |
dc.subject | child development | en_US |
dc.subject | diagnostika laterality | cs_CZ |
dc.subject | lateralita | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | děti | cs_CZ |
dc.subject | typy laterality | cs_CZ |
dc.subject | druh laterality | cs_CZ |
dc.subject | vývoj dítěte | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika laterality u předškolních dětí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-10 | |
dc.description.department | Department of Athletics and Outdoor Sports | en_US |
dc.description.department | Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 265396 | |
dc.title.translated | Diagnostics of laterality in preschool children | en_US |
dc.contributor.referee | Musálek, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Athletics and Outdoor Sports | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Nature | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Diagnostika laterality u předškolních dětí Cíle: Cílem bakalářské práce je popsat problematiku laterality včetně její diagnostiky u předškolních dětí a dále aspekty věkového období předškolního věku. Metody: V práci je využita metoda systematické rešerše. Dochází ke shromáždění a prostudování odborné domácí i zahraniční literatury, která slouží k vytvoření přehledu o současné problematice tématu. Výsledky: Výsledek bakalářské práce je přehled o možnostech diagnostiky laterality u dětí předškolního věku. Závěr: Diagnostika lateralita u předškolních dětí hraje klíčovou roli v jejich rozvoji. umožňuje pedagogům a rodičům lépe směřovat výukové aktivity a napomáhat tak optimálnímu rozvoji motoriky, koordinace a kognitivních funkcí. Respektování individuální laterality u dětí je v tomto věku nezbytné pro jejich harmonický a plnohodnotný rozvoj. Při diagnostice laterality je třeba využívat objektivních testů. Klíčová slova: diagnostika laterality, lateralita, předškolní věk, děti, typy laterality, druh laterality, vývoj dítěte | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Diagnosis of Laterality in Preschool Children Objectives: The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of laterality, including its diagnosis by preschool children, and the aspects of the preschool age period. Methods: The thesis employs the method of systematic review. It involves the collection and examination of both Czech and foreign professional literature to create an overview of the current issues related to the topic. Results: The outcome of the bachelor's thesis is an overview of the possibilities for diagnosing laterality in preschool children. Conclusion: Diagnosing laterality in preschool children plays a crucial role in their development. It enables educators and parents to better direct educational activities and thus support the optimal development of motor skills, coordination, and cognitive functions. Respecting the individual laterality of children at this age is essential for their harmonious and full development. It is necessary to use objective tests in the diagnosis of laterality. Keywords: diagnosis of laterality, laterality, preschool age, children, types of laterality, kind of laterality, child development | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |