Sociální klima mateřské školy
Social climate of kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19091Identifikátory
SIS: 68528
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaké aspekty přispívají ke zlepšování vzájemných vztahů. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním vzděláváním, specifikuje věkové zvláštnosti předškolních dětí, zaměřuje se na hru a sociální klima školy. V praktická části je formou akčního výzkumu mapováno aktuální sociální klima konkrétní mateřské školy. Prostřednictvím outdoorových technik a zážitkové pedagogiky při společných činnostech s rodiči je sledován vývoj sociálního klimatu.
The Diploma Work deals with social climat of a kindergarten. Its aim is to find out what aspects contribute to interrlelations improving. The teoretical part keeps to a specific proffesional literature, characterizes and defines terms adherent to pre-school education, specifies age differences of pre-school children, focuses on a game and social climat of a gindergarten. In the practical part there is mapped out a current social climat of a particular gindergarten by a form of an action research. The progression of social climat is monitored by means of outdoor modes and pedagogy of experiences during common astivities with parents.