Výzkum image profesionálních šipkařů
Research of image of professional darts players
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190981Identifiers
Study Information System: 261519
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Management tělesné výchovy a sportu
Department
Department of Sport Management
Date of defense
17. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
image značky sportovce, šipky, profesionální šipkaři, fanoušci šipek, analýza, marketingový výzkumKeywords (English)
athlete brand image, darts, professional darts players, darts fans, analysis, marketing researchNázev: Výzkum image profesionálních šipkařů Cíle: Hlavním cílem práce je analyzovat obecné faktory ovlivňující image sportovců v odvětví šipek, vyhodnotit, jakým způsobem tyto faktory přispívají k formování image profesionálního šipkaře a vytvořit doporučení pro sportovce v odvětví šipek, jak efektivně ovlivňovat a zlepšovat vlastní image. Metody: V práci je využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Dotazník byl sestaven na základě modelu MABI (model image značky sportovce) a byl vhodně upraven a doplněn, tak aby otázky pasovaly do šipkařského prostředí. Sběr dat proběhl v květnu 2024 a k vyhodnocení byly použity statistické metody. Výsledky: Výsledky ukazují, že image sportovců je velmi subjektivní a každému se na sportovcích může líbit něco jiného. Je možné však tvrdit, že faktory jako jsou logo, samotný výkon hráče či fyzická zdatnost nehrají v šipkařském prostředí při budování image hráčů tak velkou roli jako fyzická atraktivita, vztah s fanoušky či výběr nástupní písně. Klíčová slova: image značky sportovce, šipky, profesionální šipkaři, fanoušci šipek, analýza, marketingový výzkum
Title: Research of image of professional darts players Objectives: The main aim of this work is to analyse the general factors influencing the image of athletes in the darts industry, to evaluate how these factors contribute to the formation of the image of a professional darts player and to create recommendations for athletes in the darts industry how to effectively influence and improve their own image. Methods: The work uses a quantitative method of electronic survey. The questionnaire was constructed based on the MABI (model of athlete brand image) and was suitably modified and supplemented to fit the questions into the darts environment. Data collection took place in May 2024 and statistical methods were used for evaluation. Results: The results show that the image of athletes is very subjective, and everyone may like something different about athletes. However, it can be argued that factors such as logo, player performance or physical fitness do not play as big a role in the darts environment in building the image of players as physical attractiveness, relationship with fans or choice of walk on song. Keywords: athlete brand image, darts, professional darts players, darts fans, analysis, marketing research