Zobrazit minimální záznam

Pragmatic analysis of practice talks of Safety Line
dc.contributor.advisorChejnová, Pavla
dc.creatorHoušková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-13T10:03:01Z
dc.date.available2017-04-13T10:03:01Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19101
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pragmatickou a stylistickou analýzou simulovaných rozhovorů Linky bezpečí pro děti a mládež (LB). V rámci této pražské telefonické krizové linky byl mapován a hodnocen mluvený projev. V první části je podáván výklad psychologických pojmů, jako je krize, krizová intervence, které jsou pro pochopení jazykové analýzy nezbytné a souhrn všech možných proměnných, které mohou mít na jazykový projev a pracovníka LB vliv. Jedná se o specifikum telefonické komunikace a o dorozumívání s mladým člověkem v obtížné životní situaci. Na základě nahrávek cvičných hovorů na LB je provedena analýza, zhodnocení a uplatnění psychologických a jazykových strategií (mluvních aktů) při práci s volajícím mladšího věku. Klasifikace takto získaných dat umožňuje efektivnější způsob předání zkušeností v pozdějším didaktickém využití nejen pro další vzdělávání pracovníků, ale i ve školách. Práce dokazuje vysokou individuálnost a variabilitu projevů všech pracovníků LB navzdory jejímu institucionalizovanému pojetí a jednotným principům telefonní krizové intervence.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma work deals with pragmatic and stylistic anaylisis of practice talks of a Safety Line for children and adolescents. Its aim was to map and to valorize spoken speech in the frame of telephonic helpline in Prague. There is a interpretation of psychologic conceptions like a crisis, crisis intervention at the first part, which are for understending of language analysis necessery and summary of variables, which can influence language speech of consultants of the Safety Line. I mean specific of telephone communication and understanding with a man in difficult life situation. Analysis, valorizing and exercise of psychologic and language strategies (speech acts) during work with childeren is done on the basis of records of exercise talks on the Safety Line. Classification of this way acquired data make more effective method of handover of experiences in future didactic use not only for education of consultants of the Safety Line but also in schools. This work demonstrates high individuality and variability of speech of all consultants of the Safety Line in spite of his institutional conception and uniform principles of telefonie crisis intervention.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePragmatická analýza simulovaných rozhovorů na Lince bezpečícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-15
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67638
dc.title.translatedPragmatic analysis of practice talks of Safety Lineen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph001038532
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pragmatickou a stylistickou analýzou simulovaných rozhovorů Linky bezpečí pro děti a mládež (LB). V rámci této pražské telefonické krizové linky byl mapován a hodnocen mluvený projev. V první části je podáván výklad psychologických pojmů, jako je krize, krizová intervence, které jsou pro pochopení jazykové analýzy nezbytné a souhrn všech možných proměnných, které mohou mít na jazykový projev a pracovníka LB vliv. Jedná se o specifikum telefonické komunikace a o dorozumívání s mladým člověkem v obtížné životní situaci. Na základě nahrávek cvičných hovorů na LB je provedena analýza, zhodnocení a uplatnění psychologických a jazykových strategií (mluvních aktů) při práci s volajícím mladšího věku. Klasifikace takto získaných dat umožňuje efektivnější způsob předání zkušeností v pozdějším didaktickém využití nejen pro další vzdělávání pracovníků, ale i ve školách. Práce dokazuje vysokou individuálnost a variabilitu projevů všech pracovníků LB navzdory jejímu institucionalizovanému pojetí a jednotným principům telefonní krizové intervence.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma work deals with pragmatic and stylistic anaylisis of practice talks of a Safety Line for children and adolescents. Its aim was to map and to valorize spoken speech in the frame of telephonic helpline in Prague. There is a interpretation of psychologic conceptions like a crisis, crisis intervention at the first part, which are for understending of language analysis necessery and summary of variables, which can influence language speech of consultants of the Safety Line. I mean specific of telephone communication and understanding with a man in difficult life situation. Analysis, valorizing and exercise of psychologic and language strategies (speech acts) during work with childeren is done on the basis of records of exercise talks on the Safety Line. Classification of this way acquired data make more effective method of handover of experiences in future didactic use not only for education of consultants of the Safety Line but also in schools. This work demonstrates high individuality and variability of speech of all consultants of the Safety Line in spite of his institutional conception and uniform principles of telefonie crisis intervention.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990010385320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV