Subkultury ve fotografii: K-popoví fanoušci
Subcultures in photography|: K-pop fans
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191045Identifikátory
SIS: 263216
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lábová, Sandra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
K-pop, subkultura, populární hudba, Jižní Korea, dokumentární fotografie, tanecKlíčová slova (anglicky)
K-pop, subculture, popular music, South Korea, documentary photography, danceTato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání fenoménu subkultur ve fotografii, přičemž klade zvláštní důraz na subkulturu fanoušků K-popu. K-pop, významný představitel moderní populární hudby a kultury Jižní Koreje, se stal globálním fenoménem, jehož vliv přesahuje kulturní a geografické hranice a formuje unikátní komunitu svých příznivců. Práce analyzuje, jak fotografie jako médium zachycuje dynamiku a estetiku subkultur a zároveň slouží jako dokumentace jejich sociálních a kulturních aspektů. Výstupem teoretické části je vymezení pojmu subkultura a zasazení K-popu do této definice. Dále také představuje způsoby a žánry, prostřednictvím kterých se subkultury nejčastěji zachycují a techniky, které se při spolupráci s uzavřenými skupinami ukazují jako funkční.
This bachelor thesis focuses on the exploration of subcultures in photography, placing particular emphasis on the subculture of K-pop fans. K-pop, a prominent representative of modern popular music and South Korean culture, has become a global phenomenon whose influence exceeds cultural and geographical boundaries, forming a unique community of its followers. The thesis analyzes how photography as a medium captures the dynamics and aesthetics of subcultures while serving as documentation of their social and cultural aspects. The output of the theoretical part defines the concept of subculture and situates K-pop within this definition. It also presents the methods and genres through which subcultures are most commonly captured and the techniques that prove functional in collaboration with closed groups.