dc.contributor.advisor | Géla, František | |
dc.creator | Svobodová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T00:55:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T00:55:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191045 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání fenoménu subkultur ve fotografii, přičemž klade zvláštní důraz na subkulturu fanoušků K-popu. K-pop, významný představitel moderní populární hudby a kultury Jižní Koreje, se stal globálním fenoménem, jehož vliv přesahuje kulturní a geografické hranice a formuje unikátní komunitu svých příznivců. Práce analyzuje, jak fotografie jako médium zachycuje dynamiku a estetiku subkultur a zároveň slouží jako dokumentace jejich sociálních a kulturních aspektů. Výstupem teoretické části je vymezení pojmu subkultura a zasazení K-popu do této definice. Dále také představuje způsoby a žánry, prostřednictvím kterých se subkultury nejčastěji zachycují a techniky, které se při spolupráci s uzavřenými skupinami ukazují jako funkční. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the exploration of subcultures in photography, placing particular emphasis on the subculture of K-pop fans. K-pop, a prominent representative of modern popular music and South Korean culture, has become a global phenomenon whose influence exceeds cultural and geographical boundaries, forming a unique community of its followers. The thesis analyzes how photography as a medium captures the dynamics and aesthetics of subcultures while serving as documentation of their social and cultural aspects. The output of the theoretical part defines the concept of subculture and situates K-pop within this definition. It also presents the methods and genres through which subcultures are most commonly captured and the techniques that prove functional in collaboration with closed groups. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | K-pop | en_US |
dc.subject | subculture | en_US |
dc.subject | popular music | en_US |
dc.subject | South Korea | en_US |
dc.subject | documentary photography | en_US |
dc.subject | dance | en_US |
dc.subject | K-pop | cs_CZ |
dc.subject | subkultura | cs_CZ |
dc.subject | populární hudba | cs_CZ |
dc.subject | Jižní Korea | cs_CZ |
dc.subject | dokumentární fotografie | cs_CZ |
dc.subject | tanec | cs_CZ |
dc.title | Subkultury ve fotografii: K-popoví fanoušci | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-17 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 263216 | |
dc.title.translated | Subcultures in photography|: K-pop fans | en_US |
dc.contributor.referee | Lábová, Sandra | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies:Journalism | en_US |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies:Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání fenoménu subkultur ve fotografii, přičemž klade zvláštní důraz na subkulturu fanoušků K-popu. K-pop, významný představitel moderní populární hudby a kultury Jižní Koreje, se stal globálním fenoménem, jehož vliv přesahuje kulturní a geografické hranice a formuje unikátní komunitu svých příznivců. Práce analyzuje, jak fotografie jako médium zachycuje dynamiku a estetiku subkultur a zároveň slouží jako dokumentace jejich sociálních a kulturních aspektů. Výstupem teoretické části je vymezení pojmu subkultura a zasazení K-popu do této definice. Dále také představuje způsoby a žánry, prostřednictvím kterých se subkultury nejčastěji zachycují a techniky, které se při spolupráci s uzavřenými skupinami ukazují jako funkční. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the exploration of subcultures in photography, placing particular emphasis on the subculture of K-pop fans. K-pop, a prominent representative of modern popular music and South Korean culture, has become a global phenomenon whose influence exceeds cultural and geographical boundaries, forming a unique community of its followers. The thesis analyzes how photography as a medium captures the dynamics and aesthetics of subcultures while serving as documentation of their social and cultural aspects. The output of the theoretical part defines the concept of subculture and situates K-pop within this definition. It also presents the methods and genres through which subcultures are most commonly captured and the techniques that prove functional in collaboration with closed groups. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |