Zobrazit minimální záznam

Presentation, Dialog or "Verflechtung"? Communication forms in the Praxis of Goethe-Institut at the Case of Beispiel des Themenraum-Concept
Prezentace, dialog nebo "Verflechtung"? Formy komunikace v práci Goethe-Institutu na příkladu konceptu Themenraum
dc.contributor.advisorZelená, Alena
dc.creatorSvobodová, Marie
dc.date.accessioned2024-11-29T06:26:33Z
dc.date.available2024-11-29T06:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191262
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje tématu německé zahraniční kulturní práce Goethe-Institutu a klade si otázku, zda se v souladu s poslední koncepcí ministerstva zahraničí z roku 2011 a obecným trendem "normalizace" v německé zahraniční politice více soustředí na sledování národního zájmu a jednostrannou prezentaci, spíše než na rovnocenný dialog. Práce tuto otázku zkoumá nejprve na základě dostupných sekundárních i primárních zdrojů k zahraniční kulturní politice a následně popisuje nejnovější trendy v komunikaci Goethe- Institutu. Druhá část práce je případovou studií, kde je použití tří forem komunikace (prezentace, dialog a propojení) v práci Goethe-Institutu ilustrováno na příkladu implementace konceptu Themenraum (tematický prostor) od roku 2016 do současnosti v pěti Goethe-Institutech (v Praze, Varšavě, Bratislavě, New Yorku a Rize). Analyzovány byly rozhovory se zaměstnanci těchto institutů, jejich webové stránky i některé interní materiály k Themenraum. Na tomto příkladě je ukázáno, že v práci Goethe-Institutu můžeme najít zpravidla všechny tyto formáty, které se navzájem doplňují a společně tvoří funkční celek.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the topic of German Foreign Cultural Work of the Goethe-Institut and aims to answer the question of whether, in accordance with the latest Foreign Office conception from 2011 and the general trend of "normalization" in German foreign policy, it tends to focus more on pursuing national interest and unilateral presentation, rather than on equal dialogue. The study first investigates this question based on available secondary and primary sources on foreign cultural policy and subsequently describes the latest trends in the communication of the Goethe-Institut. The second part of the thesis is a case study, illustrating the use of three forms of communication (presentation, dialogue, and interconnection) in the work of the Goethe-Institut, exemplified by the implementation of the Themenraum concept (theme space) that has been in use since 2016 in five Goethe- Instituts (in Prague, Warsaw, Bratislava, New York, and Riga). Interviews with employees of these institutes, their websites, and internal materials on Themenraum were analysed. These examples demonstrates that in the work of the Goethe-Institut, all these three communication formats are typically found to complement each other and form a functional whole.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGoethe-Instituten_US
dc.subjectGerman Foreign Cultural Policyen_US
dc.subjectGerman Foreign Cultural Worken_US
dc.subjectThemenraum (Theme Space)en_US
dc.subjectintercultural dialogueen_US
dc.subjectGoethe-Institutcs_CZ
dc.subjectněmecká zahraniční kulturní politikacs_CZ
dc.subjectněmecká zahraniční kulturní prácecs_CZ
dc.subjectThemenraum (tematický prostor)cs_CZ
dc.subjectinterkulturní dialogcs_CZ
dc.titlePräsentation, Dialog oder Verflechtung? Kommunikationsformen in der Arbeit des Goethe-Instituts am Beispiel des Themenraum-Konzeptsde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId260329
dc.title.translatedPresentation, Dialog or "Verflechtung"? Communication forms in the Praxis of Goethe-Institut at the Case of Beispiel des Themenraum-Concepten_US
dc.title.translatedPrezentace, dialog nebo "Verflechtung"? Formy komunikace v práci Goethe-Institutu na příkladu konceptu Themenraumcs_CZ
dc.contributor.refereeEmler, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArea Studies:German and Austrian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineTeritoriální studia se specializací Německá a rakouská studiacs_CZ
thesis.degree.programArea Studiesen_US
thesis.degree.programTeritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeritoriální studia se specializací Německá a rakouská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enArea Studies:German and Austrian Studiesen_US
uk.degree-program.csTeritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enArea Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje tématu německé zahraniční kulturní práce Goethe-Institutu a klade si otázku, zda se v souladu s poslední koncepcí ministerstva zahraničí z roku 2011 a obecným trendem "normalizace" v německé zahraniční politice více soustředí na sledování národního zájmu a jednostrannou prezentaci, spíše než na rovnocenný dialog. Práce tuto otázku zkoumá nejprve na základě dostupných sekundárních i primárních zdrojů k zahraniční kulturní politice a následně popisuje nejnovější trendy v komunikaci Goethe- Institutu. Druhá část práce je případovou studií, kde je použití tří forem komunikace (prezentace, dialog a propojení) v práci Goethe-Institutu ilustrováno na příkladu implementace konceptu Themenraum (tematický prostor) od roku 2016 do současnosti v pěti Goethe-Institutech (v Praze, Varšavě, Bratislavě, New Yorku a Rize). Analyzovány byly rozhovory se zaměstnanci těchto institutů, jejich webové stránky i některé interní materiály k Themenraum. Na tomto příkladě je ukázáno, že v práci Goethe-Institutu můžeme najít zpravidla všechny tyto formáty, které se navzájem doplňují a společně tvoří funkční celek.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the topic of German Foreign Cultural Work of the Goethe-Institut and aims to answer the question of whether, in accordance with the latest Foreign Office conception from 2011 and the general trend of "normalization" in German foreign policy, it tends to focus more on pursuing national interest and unilateral presentation, rather than on equal dialogue. The study first investigates this question based on available secondary and primary sources on foreign cultural policy and subsequently describes the latest trends in the communication of the Goethe-Institut. The second part of the thesis is a case study, illustrating the use of three forms of communication (presentation, dialogue, and interconnection) in the work of the Goethe-Institut, exemplified by the implementation of the Themenraum concept (theme space) that has been in use since 2016 in five Goethe- Instituts (in Prague, Warsaw, Bratislava, New York, and Riga). Interviews with employees of these institutes, their websites, and internal materials on Themenraum were analysed. These examples demonstrates that in the work of the Goethe-Institut, all these three communication formats are typically found to complement each other and form a functional whole.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV