Zobrazit minimální záznam

Czechoslovak Pop as a Tool of Propaganda: A Case Study of the Music Magazine Melodie between 1971 and 1973
dc.contributor.advisorHroch, Miloš
dc.creatorHamáčková, Eliška
dc.date.accessioned2024-07-10T06:36:51Z
dc.date.available2024-07-10T06:36:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191301
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the significance of popular music as a means of state ideology to strengthen power against the background of the events of the late 1960s and 1970s in Czechoslovakia. Specifically, the normalization period between 1971-1973 is analyzed in the pages of the music monthly Melodie. The theoretical part of the thesis is devoted to the influence of mass media, the criticism of mass culture and the characteristics of popular culture in communist Czechoslovakia. The methodological part defines an analytical strategy to identify white and black propaganda in Melodie magazine. The applied research method is hermeneutic content analysis of media messages. The analytical part focuses on the identification of propaganda elements in selected articles of Melodie magazine. The reflection on music production during the normalization period in Czechoslovakia included a variety of approaches and attitudes towards popular music. In the media messages examined, popular music appears predominantly as a stabilizing element for socialism. This thesis contributes to a deeper understanding of the role of popular music in socialist Czechoslovakia.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectpopular musicen_US
dc.subjectnormalizationen_US
dc.subjectMelodie magazineen_US
dc.subjectcommunismen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectKulturacs_CZ
dc.subjectpopulární hudbacs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectčasopis Melodiecs_CZ
dc.subjectkomunismuscs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.titleČeskoslovenský pop jako nástroj propagandy: Případová studie hudebního měsíčníku Melodie mezi lety 1971-1973cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId262945
dc.title.translatedCzechoslovak Pop as a Tool of Propaganda: A Case Study of the Music Magazine Melodie between 1971 and 1973en_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the significance of popular music as a means of state ideology to strengthen power against the background of the events of the late 1960s and 1970s in Czechoslovakia. Specifically, the normalization period between 1971-1973 is analyzed in the pages of the music monthly Melodie. The theoretical part of the thesis is devoted to the influence of mass media, the criticism of mass culture and the characteristics of popular culture in communist Czechoslovakia. The methodological part defines an analytical strategy to identify white and black propaganda in Melodie magazine. The applied research method is hermeneutic content analysis of media messages. The analytical part focuses on the identification of propaganda elements in selected articles of Melodie magazine. The reflection on music production during the normalization period in Czechoslovakia included a variety of approaches and attitudes towards popular music. In the media messages examined, popular music appears predominantly as a stabilizing element for socialism. This thesis contributes to a deeper understanding of the role of popular music in socialist Czechoslovakia.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV