dc.contributor.advisor | Hroch, Miloš | |
dc.creator | Hamáčková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:51:07Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:51:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191301 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the significance of popular music as a means of state ideology to strengthen power against the background of the events of the late 1960s and 1970s in Czechoslovakia. Specifically, the normalization period between 1971-1973 is analyzed in the pages of the music monthly Melodie. The theoretical part of the thesis is devoted to the influence of mass media, the criticism of mass culture and the characteristics of popular culture in communist Czechoslovakia. The methodological part defines an analytical strategy to identify white and black propaganda in Melodie magazine. The applied research method is hermeneutic content analysis of media messages. The analytical part focuses on the identification of propaganda elements in selected articles of Melodie magazine. The reflection on music production during the normalization period in Czechoslovakia included a variety of approaches and attitudes towards popular music. In the media messages examined, popular music appears predominantly as a stabilizing element for socialism. This thesis contributes to a deeper understanding of the role of popular music in socialist Czechoslovakia. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Culture | en_US |
dc.subject | popular music | en_US |
dc.subject | normalization | en_US |
dc.subject | Melodie magazine | en_US |
dc.subject | communism | en_US |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | Kultura | cs_CZ |
dc.subject | populární hudba | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | časopis Melodie | cs_CZ |
dc.subject | komunismus | cs_CZ |
dc.subject | analýza | cs_CZ |
dc.title | Československý pop jako nástroj propagandy: Případová studie hudebního měsíčníku Melodie mezi lety 1971-1973 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-19 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 262945 | |
dc.title.translated | Czechoslovak Pop as a Tool of Propaganda: A Case Study of the Music Magazine Melodie between 1971 and 1973 | en_US |
dc.contributor.referee | Bednařík, Petr | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies:Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies:Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá významem populární hudby jako prostředku státní ideologie k posílení moci na pozadí událostí přelomu 60. a 70. let 20. století v Československu. Konkrétně je analyzováno normalizační období mezi lety 1971-1973 na stránkách hudebního měsíčníku Melodie. Teoretická část práce je věnována vlivu masových médii, kritice masové kultury a charakteristice populární kultury v komunistickém Československu. V metodologické části je definována analytická strategie k identifikaci bílé a černé propagandy v časopise Melodie. Aplikovanou výzkumnou metodou je hermeneutická obsahová analýza mediálních sdělení. Analytická část se zaměřuje na identifikaci prvků propagandy ve vybraných článcích časopisu Melodie. Reflexe hudební tvorby během normalizace v Československu zahrnovala různorodé přístupy a postoje k populární hudbě. Populární hudba se ve zkoumaných mediálních sdělení projevuje převážně jako stabilizační prvek pro socialismus. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení role populární hudby v socialistickém Československu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis deals with the significance of popular music as a means of state ideology to strengthen power against the background of the events of the late 1960s and 1970s in Czechoslovakia. Specifically, the normalization period between 1971-1973 is analyzed in the pages of the music monthly Melodie. The theoretical part of the thesis is devoted to the influence of mass media, the criticism of mass culture and the characteristics of popular culture in communist Czechoslovakia. The methodological part defines an analytical strategy to identify white and black propaganda in Melodie magazine. The applied research method is hermeneutic content analysis of media messages. The analytical part focuses on the identification of propaganda elements in selected articles of Melodie magazine. The reflection on music production during the normalization period in Czechoslovakia included a variety of approaches and attitudes towards popular music. In the media messages examined, popular music appears predominantly as a stabilizing element for socialism. This thesis contributes to a deeper understanding of the role of popular music in socialist Czechoslovakia. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | D | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |