Zobrazit minimální záznam

Reader identity and subjective experience in so-called non-readers in Year 5
dc.contributor.advisorKuzmičová, Anežka
dc.creatorUrbanová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T13:17:49Z
dc.date.available2024-11-28T13:17:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191308
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá žáky, kteří jsou z pohledu dospělých (učitelé, rodiče) klasifikováni jako nečtenáři. V kreativním kvalitativním výzkumu vedeném formou rozhovoru odpovídali žáci pátých tříd (N = 18) na otázky týkající se textů, které čtou, nebo naopak nečtou, a dále na otázky mapující jejich postoje ke čtení, čtenářské preference a návyky. Kvantitativně- kvalitativní analýzou odpovědí bylo zjišťováno, jaké typy textů žáci čtou, jaký mají vztah k četbě a dále jaké jsou pocity, které čtení v participantech vyvolává. Jedním z cílů také bylo zjistit, které faktory a osoby ovlivňují čtenářské sebepojetí těchto žáků. Práce by mohla být přínosná pro studenty učitelství českého jazyka a literatury, ale také stávající učitele českého jazyka a literatury, neboť poskytuje vhled do uvažování o čtení a do čtenářských zájmů žáků, pro které by učitelova pomoc a pochopení mohlo představovat zásadní roli na cestě ke čtenářství, neboť má-li být pedagog průvodcem, pak je nezbytným předpokladem pochopení těch, které provází.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on students who are classified by adults (teachers, parents) as non-readers. In a creative qualitative research conducted through interviews, fifth-grade students (N = 18) responded to questions regarding the texts they read or do not read, mapping their attitudes towards reading, reading preferences, and habits. Through quantitative-qualitative analysis of the responses, it was investigated what types of texts students read, what their relationship to reading is, and further, what feelings reading evokes in the participants. One of the goals was also to identify which factors and individuals influence the reading self-concept of these students. The work could be beneficial for students of Czech language and literature teaching, as well as current Czech language and literature teachers, as it provides insight into the thinking about reading and reading interests of students, for whom the teacher's assistance and understanding could play a crucial role in the path to literacy, because if the teacher is to be a guide, then understanding those they accompany is an essential prerequisite.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectChild-centred research|children's reading|child non-reader|attitude to reading|reading habits|creative methodsen_US
dc.subjectVýzkum s dětmi|dětské čtenářství|dětský nečtenář|postoj ke čtení|čtenářské návyky|kreativní metodycs_CZ
dc.titleČtenářské sebepojetí a subjektivní zkušenost tzv. nečtenářů v 5. ročníku ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256873
dc.title.translatedReader identity and subjective experience in so-called non-readers in Year 5en_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá žáky, kteří jsou z pohledu dospělých (učitelé, rodiče) klasifikováni jako nečtenáři. V kreativním kvalitativním výzkumu vedeném formou rozhovoru odpovídali žáci pátých tříd (N = 18) na otázky týkající se textů, které čtou, nebo naopak nečtou, a dále na otázky mapující jejich postoje ke čtení, čtenářské preference a návyky. Kvantitativně- kvalitativní analýzou odpovědí bylo zjišťováno, jaké typy textů žáci čtou, jaký mají vztah k četbě a dále jaké jsou pocity, které čtení v participantech vyvolává. Jedním z cílů také bylo zjistit, které faktory a osoby ovlivňují čtenářské sebepojetí těchto žáků. Práce by mohla být přínosná pro studenty učitelství českého jazyka a literatury, ale také stávající učitele českého jazyka a literatury, neboť poskytuje vhled do uvažování o čtení a do čtenářských zájmů žáků, pro které by učitelova pomoc a pochopení mohlo představovat zásadní roli na cestě ke čtenářství, neboť má-li být pedagog průvodcem, pak je nezbytným předpokladem pochopení těch, které provází.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on students who are classified by adults (teachers, parents) as non-readers. In a creative qualitative research conducted through interviews, fifth-grade students (N = 18) responded to questions regarding the texts they read or do not read, mapping their attitudes towards reading, reading preferences, and habits. Through quantitative-qualitative analysis of the responses, it was investigated what types of texts students read, what their relationship to reading is, and further, what feelings reading evokes in the participants. One of the goals was also to identify which factors and individuals influence the reading self-concept of these students. The work could be beneficial for students of Czech language and literature teaching, as well as current Czech language and literature teachers, as it provides insight into the thinking about reading and reading interests of students, for whom the teacher's assistance and understanding could play a crucial role in the path to literacy, because if the teacher is to be a guide, then understanding those they accompany is an essential prerequisite.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV