Zobrazit minimální záznam

There Are No Aimless Walks: The Relationship between Walking and the Medium of Film.
dc.contributor.advisorSvatoňová, Kateřina
dc.creatorKoutná, Jana
dc.date.accessioned2024-11-28T19:47:33Z
dc.date.available2024-11-28T19:47:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191321
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá zkoumáním různých podob vztahu mezi fenomény chůze a filmu na úrovni média. Snaží se tak o doplnění stávajícího bádání na pomezí filmové vědy a interdisciplinárních studií chůze, které se dosud soustředilo především na zkoumání filmových obrazů chůze. Práce odpovídá na otázky, kdo nebo co chodí, řekneme-li, že chodí film, co nám uvažování o filmové chůzi odhaluje o jeho materiální i mediální povaze, a jak k nám film chůzí "promlouvá". Text se dělí na čtyři kapitoly, jež následují trajektorii od výchozího bodu lidského těla, které v sobě nese prvky mediality, směrem k hypotéze o tělesnosti filmového média. Nejdříve naznačuje genealogii propojení filmového média s chůzí a definuje mediální povahu chůze jako (proto)kinematografickou. Poté se přesouvá k ověřování tří úrovní tvrzení, že film chodí: chůzi kamery a jejího operátora, chůzi z hlediska subjektů vyprávění, a nakonec chůzi samotného filmového média. Východisko tvoří fenomenologické myšlení o chůzi jako základní činnosti konstitující vnímání lidské existence a vztahu k okolnímu světu. Práce tak do centra pozornosti navrací tělo a samotný film definuje jako procesuální mediální fenomén, který se uskutečňuje na pomezí interkorporeálních relací. Chůzi nakonec postuluje jako strategii čtení filmové zkušenosti, jež nabízí...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the investigation of various forms of the relationship between the phenomena of walking and film at the level of the medium. It thus seeks to add to the existing research at the intersection of film studies and the interdisciplinary field of walking studies, which until now has mainly focused on the investigation of film depictions of walking. The thesis answers the questions of who or what walks when we say that film walks; what investigations of film walking can reveal to us about its material and media nature, and how film "speaks" to us via walking. The text is divided into four chapters, which follow the trajectory from the starting point of the human body, which carries elements of mediality, toward the hypothesis about the corporeality of the film medium. First, it indicates the genealogy of the connection between the film medium and walking and defines the media nature of walking as (proto)cinematic. It then moves on to verify three levels of the claim that film walks: that of the camera and its operator, that of the narrative subjects, and finally that of the film medium itself. The theoretical foundation lies in phenomenological thinking about walking as a basic activity constituting the perception of human existence and its relations to the surrounding world. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectwalking|film|body|film phenomenology|mediality|materiality|film walken_US
dc.subjectchůze|film|tělo|fenomenologie filmu|medialita|materialita|filmová chůzecs_CZ
dc.titleNení bezúčelných procházek: Vztah chůze a filmového médiacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-18
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId258819
dc.title.translatedThere Are No Aimless Walks: The Relationship between Walking and the Medium of Film.en_US
dc.contributor.refereeHeczková, Libuše
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilmová studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-program.enFilm Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá zkoumáním různých podob vztahu mezi fenomény chůze a filmu na úrovni média. Snaží se tak o doplnění stávajícího bádání na pomezí filmové vědy a interdisciplinárních studií chůze, které se dosud soustředilo především na zkoumání filmových obrazů chůze. Práce odpovídá na otázky, kdo nebo co chodí, řekneme-li, že chodí film, co nám uvažování o filmové chůzi odhaluje o jeho materiální i mediální povaze, a jak k nám film chůzí "promlouvá". Text se dělí na čtyři kapitoly, jež následují trajektorii od výchozího bodu lidského těla, které v sobě nese prvky mediality, směrem k hypotéze o tělesnosti filmového média. Nejdříve naznačuje genealogii propojení filmového média s chůzí a definuje mediální povahu chůze jako (proto)kinematografickou. Poté se přesouvá k ověřování tří úrovní tvrzení, že film chodí: chůzi kamery a jejího operátora, chůzi z hlediska subjektů vyprávění, a nakonec chůzi samotného filmového média. Východisko tvoří fenomenologické myšlení o chůzi jako základní činnosti konstitující vnímání lidské existence a vztahu k okolnímu světu. Práce tak do centra pozornosti navrací tělo a samotný film definuje jako procesuální mediální fenomén, který se uskutečňuje na pomezí interkorporeálních relací. Chůzi nakonec postuluje jako strategii čtení filmové zkušenosti, jež nabízí...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the investigation of various forms of the relationship between the phenomena of walking and film at the level of the medium. It thus seeks to add to the existing research at the intersection of film studies and the interdisciplinary field of walking studies, which until now has mainly focused on the investigation of film depictions of walking. The thesis answers the questions of who or what walks when we say that film walks; what investigations of film walking can reveal to us about its material and media nature, and how film "speaks" to us via walking. The text is divided into four chapters, which follow the trajectory from the starting point of the human body, which carries elements of mediality, toward the hypothesis about the corporeality of the film medium. First, it indicates the genealogy of the connection between the film medium and walking and defines the media nature of walking as (proto)cinematic. It then moves on to verify three levels of the claim that film walks: that of the camera and its operator, that of the narrative subjects, and finally that of the film medium itself. The theoretical foundation lies in phenomenological thinking about walking as a basic activity constituting the perception of human existence and its relations to the surrounding world. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV