Význam autenticity v influencer marketingu v oboru gastronomie
The importance of authenticity in influencer marketing in gastronomy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191337Identifikátory
SIS: 263946
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Influencer, influencer marketing, autenticita, kampaň, sociální sítě, reakce, spolupráce, úspěšnostKlíčová slova (anglicky)
Influencer, influencer marketing, authenticity, campaign, social media, response, collaboration, success rateS rostoucí potřebou odlišení na trhu se firmy čím dál více obrací k influencerům, aby zaujaly potenciální zákazníky. Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli autenticity v influencer marketingových kampaních v gastronomii. V práci je nejprve vybudován teoretický základ, kde jsou definovány pojmy influencer marketing, autenticita a její vliv na chování spotřebitelů. Pro zodpovězení výzkumné otázky, zda autenticita hraje roli v úspěšnosti marketingových kampaní v oboru gastronomie, byl proveden smíšený výzkum zahrnující kvalitativní analýzu sociálních sítí a kvantitativní dotazníkové šetření. V praktické části práce jsou zkoumány dvě konkrétní kampaně: spolupráce šéfkuchaře Přemka Forejta s McDonald's a youtuberské dvojice Kluci z Prahy se službou Wolt. Analýza sociálních sítí, konkrétně YouTube a Instagram, kde byly kampaně primárně komunikovány, a následné dotazníkové šetření odhalily, že autenticita má význam pro úspěšnost kampaní v gastronomii. Autentická komunikace byla spojena s pozitivním přijetím publika, zatímco neautentický přístup měl za následek negativní reakce. Vzhledem ke komplexnosti problematiky práce neposkytuje generalizovatelné výsledky, může však sloužit jako základ pro budoucí studie, které by mohly koncept autenticity a jeho vliv na spotřebitelské chování prozkoumat důkladněji...
With a growing need to differentiate themselves on the market, companies are increasingly turning to influencers to engage potential customers. This bachelor thesis focuses on the role of authenticity in influencer marketing campaigns in the foodservice industry. The thesis first builds a theoretical foundation where the concepts of influencer marketing, authenticity and its influence on consumer behaviour are defined. In order to answer the research question of whether authenticity plays a role in the success of influencer marketing campaigns in the gastronomy industry, a mixed-methods research involving qualitative social media analysis and quantitative questionnaire survey was conducted. In the practical part of the thesis, two specific campaigns are examined: the collaboration of chef Přemek Forejt with McDonald's and a youtuber duo called Kluci z Prahy with Wolt. The analysis of social media, specifically YouTube and Instagram, where the campaigns were primarily communicated, and the subsequent questionnaire survey revealed that authenticity is important for the success of campaigns in gastronomy. Authentic communication was associated with positive audience reception, while an inauthentic approach resulted in negative reactions. Due to the complexity of the issue, this paper does not provide...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vliv influencerů na své publikum se zaměřením na generaci 30+
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMachová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 4. 2. 2022This diploma thesis deals with the impact of influencers on their users among the age group of 30-89 years old, describes the field of influencing and its associated areas. It explains the engagement of these influential ... -
Vizuální analýza reklamních kampaní v rámci influencer marketingu na Instagramu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějková, Agáta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2022)Datum obhajoby: 9. 2. 2022 -
Právní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHavránková, Anna (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 23. 9. 2022Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are ...