Employer branding na vybraných sociálních sítích tyrkysové společnosti Applifting
Employer branding on selected social networks in the teal organization Applifting
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191356Identifiers
Study Information System: 263290
Collections
- Kvalifikační práce [18081]
Author
Advisor
Referee
Oukropec, Jindřich
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
19. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
employer branding, employee value proposition, tyrkysová společnost, tyrkysový model, základní pilíře tyrkysových společností, kultura, celistvostKeywords (English)
employer branding, employee value proposition, teal company, teal model, main pillars of teal companies, culture, wholenessTématem mé bakalářské práce jsou tyrkysové společnosti a jejich fungování na základě tohoto principu. Zároveň se v práci také zaobírám tématikou employer brandingu a employee value proposition jako nedílnou součástí fungování společností v dnešním online světě a jako formou propojení nabízených hodnot danou společností. Cílem mé práce je zjistit, zda hodnotová nabídka prezentovaná tyrkysovou společností Applifting na sociálních sítích, a převážně na sociální síti Instagram, hrály podstatnou roli při rozhodování současných zaměstnanců o práci či nikoliv. Aby bylo zajištěno objektivních výsledků, byla výzkumná část, konkrétně dotazníkové šetření, provedena u dvou srovnatelných softwarových společností sídlících v Praze s odlišným způsobem řízení avýsledky mezi sebou porovnány. Díky tomu tak bylo poskytnuto objektivnějšího výsledku ohledně vnímání hodnot aktuálními zaměstnanci těchto společností. Z výsledků bylo zjištěno, že zaměstnanci obou společností vnímají tyto hodnoty srovnatelně, bez ohledu na to, zda se společnost řídí tyrkysovými principy či nikoliv.
(anglicky) The topic of my bachelor thesis are teal companies and their functioning based on teal principles. At the same time, my thesis also delves into the topic of employer branding and employee value proposition as an integral part of the communication of companies in today's online world as well as a form of linking the values offered by the company. The aim of my thesis is to find out whether or not the employee value proposition presented by teal company Applifting on social media, and mainly on the social network Instagram, played a significant role in the job decisions making process of current employees or not. To ensure objective results, the research part, specifically the questionnaire survey, was conducted in two comparable software companies based in Prague, but with different management styles. The results were compared to see how employees of these two different companies perceive the values presented by their company they currently work at. The results then showed that the employees do not perceive these values with a great difference, no matter if the company was teal or not.