dc.contributor.advisor | Hausenblas, Ondřej | |
dc.creator | Slavíková, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T10:12:44Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T10:12:44Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19135 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Reflektivní aktivity ve výuce literatury se zabývá aplikací literární reflexe do hodin literatury na českých školách. Reflexi definuje na základě transakční teorie Louise Rosenblattové. Teoretická část vysvětluje, jak může zavedení reflektivních aktivit obohatit hodiny literatury z různých hledisek, např. motivace, tvořivost, paměť, estetické vnímání a doznívání. Argumenty pro aplikaci nachází také v požadavcích Rámcových vzdělávacích programů pro ZS a gymnázia. Další kapitoly se věnují praktické aplikaci aktivit ve třídě - uvádí metody jejich zavádění (tvorba pravidel, modelování aktivit, pravidla tvořivého vyučování) a podrobně popisují vybrané aktivity, např. dramatizaci, mapování příběhu, zápisy do čtenářského deníku aj. Teoretické poznatky si autorka ověřila v praxi při výuce na gymnáziu a poslední část práce popisuje tuto zkušenost. Přílohy obsahují několik užitečných pracovních listů k reflektivním aktivitám. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis Literary Response Activities in Teaching Literature deals with the application of literary response in Czech schools. Literary response is defined on the basis of Louise Rosenblatt's transactional theory. The theoretical part explains by which means response activities can enrich teaching literature as they influence motivation, creativity, memorising, aesthetic perception and aesthetic fading. The supportive arguments for the application are also found in Framework Educational Programs for the secondary level. Other chapters focus on the practical approach. There are methods for successful introduction of responding in a classroom, such as making rules, process modeling and rules for creative education. They are followed by several activities described in detail, e.g. dramatization, story mapping, reading logs etc. The author tested the theoretical knowledge in teaching practice, and the last part depicts her experience. The Appendices contain a few useful worksheets on response activities. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Reflektivní aktivity ve výuce literatury | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-14 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 67587 | |
dc.title.translated | Literary Response Activities in Teaching Literature | en_US |
dc.contributor.referee | Peterka, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001038606 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Reflektivní aktivity ve výuce literatury se zabývá aplikací literární reflexe do hodin literatury na českých školách. Reflexi definuje na základě transakční teorie Louise Rosenblattové. Teoretická část vysvětluje, jak může zavedení reflektivních aktivit obohatit hodiny literatury z různých hledisek, např. motivace, tvořivost, paměť, estetické vnímání a doznívání. Argumenty pro aplikaci nachází také v požadavcích Rámcových vzdělávacích programů pro ZS a gymnázia. Další kapitoly se věnují praktické aplikaci aktivit ve třídě - uvádí metody jejich zavádění (tvorba pravidel, modelování aktivit, pravidla tvořivého vyučování) a podrobně popisují vybrané aktivity, např. dramatizaci, mapování příběhu, zápisy do čtenářského deníku aj. Teoretické poznatky si autorka ověřila v praxi při výuce na gymnáziu a poslední část práce popisuje tuto zkušenost. Přílohy obsahují několik užitečných pracovních listů k reflektivním aktivitám. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis Literary Response Activities in Teaching Literature deals with the application of literary response in Czech schools. Literary response is defined on the basis of Louise Rosenblatt's transactional theory. The theoretical part explains by which means response activities can enrich teaching literature as they influence motivation, creativity, memorising, aesthetic perception and aesthetic fading. The supportive arguments for the application are also found in Framework Educational Programs for the secondary level. Other chapters focus on the practical approach. There are methods for successful introduction of responding in a classroom, such as making rules, process modeling and rules for creative education. They are followed by several activities described in detail, e.g. dramatization, story mapping, reading logs etc. The author tested the theoretical knowledge in teaching practice, and the last part depicts her experience. The Appendices contain a few useful worksheets on response activities. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010386060106986 | |