Zobrazit minimální záznam

Work with advertising text as a method for language and comunication teaching in 1st grade at elementary schools
dc.contributor.advisorHolanová, Radka
dc.creatorKyjanková, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-13T10:13:50Z
dc.date.available2017-04-13T10:13:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19140
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřená na obranu dětí proti působení reklamního sdělení. Teoretická část se zabývá historií reklamy a zájmu o problematiku působení reklamy na děti. Dále jsou v ní rozebrány cíle a funkce reklamy a prostředky, které se v reklamním sdělení používají k přesvědčování. Obsahem teoretické části je také metodika výuky mediální výchovy a její specifika na prvním stupni, včetně kapitoly o psychickém vývoji žáků prvního stupně základní školy. Součástí praktické části je analýza učebnic českého jazyka, jejímž cílem bylo zjistit, zda učebnice obsahují témata týkající se reklamní problematiky. Dále obsahuje výsledky výzkumu, kterého se zúčastnili učitelé prvního stupně základní školy a jehož cílem bylo zjistit, jaký vztah zaujímají učitelé k problematice reklamy. Praktická část současně obsahuje pracovní listy pro žáky prvního stupně ZS. Cílem pracovních listů je pomoci žákům pochopit, jakým způsobem nás reklama ovlivňuje, a seznámit je s tím, jak reklama vzniká.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation is focussed on protecting children from the effect of advertising messages. The theoretical part deals with the history of advertising and interest in the issue of the effect of advertising on children. The work then goes on to consider the objectives and function of adverts and the means used in advertising for persuasion. The theoretical part also covers the methodology for media studies and specific requirements for first grade, including a chapter on the psychological development of first-grade elementary school pupils. The practical section contains an analysis of Czech language textbooks with the aim of determining whether textbooks contain themes related to advertising. It also contains the results of a survey of first grade elementary school teachers with the aim of determining the relationship adopted by teachers to the issue of advertising. The practical section includes worksheets for first grade elementary school pupils. These worksheets are intended to help pupils understand the ways in which advertising affects us and learn something about how adverts are created.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePráce s reklamními texty jako východisko pro jazykovou a komunikační výchovu na 1. stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-14
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67499
dc.title.translatedWork with advertising text as a method for language and comunication teaching in 1st grade at elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeJanovec, Ladislav
dc.identifier.aleph001038528
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřená na obranu dětí proti působení reklamního sdělení. Teoretická část se zabývá historií reklamy a zájmu o problematiku působení reklamy na děti. Dále jsou v ní rozebrány cíle a funkce reklamy a prostředky, které se v reklamním sdělení používají k přesvědčování. Obsahem teoretické části je také metodika výuky mediální výchovy a její specifika na prvním stupni, včetně kapitoly o psychickém vývoji žáků prvního stupně základní školy. Součástí praktické části je analýza učebnic českého jazyka, jejímž cílem bylo zjistit, zda učebnice obsahují témata týkající se reklamní problematiky. Dále obsahuje výsledky výzkumu, kterého se zúčastnili učitelé prvního stupně základní školy a jehož cílem bylo zjistit, jaký vztah zaujímají učitelé k problematice reklamy. Praktická část současně obsahuje pracovní listy pro žáky prvního stupně ZS. Cílem pracovních listů je pomoci žákům pochopit, jakým způsobem nás reklama ovlivňuje, a seznámit je s tím, jak reklama vzniká.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is focussed on protecting children from the effect of advertising messages. The theoretical part deals with the history of advertising and interest in the issue of the effect of advertising on children. The work then goes on to consider the objectives and function of adverts and the means used in advertising for persuasion. The theoretical part also covers the methodology for media studies and specific requirements for first grade, including a chapter on the psychological development of first-grade elementary school pupils. The practical section contains an analysis of Czech language textbooks with the aim of determining whether textbooks contain themes related to advertising. It also contains the results of a survey of first grade elementary school teachers with the aim of determining the relationship adopted by teachers to the issue of advertising. The practical section includes worksheets for first grade elementary school pupils. These worksheets are intended to help pupils understand the ways in which advertising affects us and learn something about how adverts are created.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990010385280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV