Zobrazit minimální záznam

The Means of Humor and Irony in Children's Literature by Lemonyho Snicketa and Roalda Dahla
dc.contributor.advisorProvazník, Jaroslav
dc.creatorVítková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-13T10:14:16Z
dc.date.available2017-04-13T10:14:16Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19142
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pojetím komiky, konkrétně prostředky humoru, v autorských pohádkách Lemonyho Snicketa (série Řada nešťastných příhod) a Roalda Dahla (Čarodějnice, Jakub a obři broskev, Karlík a továrna na čokoládu, Obr Dobr). Zabývá se volbou a využitím těchto prostředků za účelem vyvolání komického účinku. Analyzuje prostředky komiky jazykové i situační včetně problematiky překladů. Z hlediska jazykových prostředků se věnuje především prostředkům oblasti zvukové a grafické (např. problémy při artikulaci, zapojení zvukomalby a jejich grafický záznam) lexikální, syntaktické a definuje i užitá obrazná pojmenování (přirovnání, metafory, apod ). Zmiňuje také význam a komiku veršovaných textů v dětské literatuře. Zabývá se také problematikou ironie a absurdity a jejich komického účinku. Součástí práce je i stručný nástin životních osudů obou zmíněných autorů, které měly později vliv na jejich tvorbu. Cílem práce je především definovat jednotlivé prostředky humoru využívané oběma autory a říci, zda se tyto prostředky v jejich knihách liší.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with aspects of humor, concretely with means of humor in children's literature by Lemony Snicket (series called The Series of Unfortunate Events) and Roald Dahl {The Witches, James and the Giant Peach, Charlie and the Chocolate Factory, The BFG). It deals with the choice and use of these means in order to cause humorous effect. It analyses the means of humor in categories of situation and language, also including the translation difficulties. Concerning the means of language, it deals with the category of sound and graphics (e.g.articulatory problems, onomatopoeic sounds and their graphic recording), of lexis, of syntax and additionally it defines figurative descriptions (e.g. comparison, oxymoron, etc.). The author also includes the issue of using verses in children's literature. Moreover, the paper deals with irony and absurdity and their humorous effect in this type of literature. It also includes a brief summary of both authors' biographies relevant to their following works. The aim of the thesis was especially to define the individual means of humor used by mentioned authors and to state, what the difference between the means used by them is.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProstředky humoru a ironie v autorské pohádce Lemonyho Snicketa a Roalda Dahlacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-13
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67489
dc.title.translatedThe Means of Humor and Irony in Children's Literature by Lemonyho Snicketa and Roalda Dahlaen_US
dc.contributor.refereeBrožová, Věra
dc.identifier.aleph001038588
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czechen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pojetím komiky, konkrétně prostředky humoru, v autorských pohádkách Lemonyho Snicketa (série Řada nešťastných příhod) a Roalda Dahla (Čarodějnice, Jakub a obři broskev, Karlík a továrna na čokoládu, Obr Dobr). Zabývá se volbou a využitím těchto prostředků za účelem vyvolání komického účinku. Analyzuje prostředky komiky jazykové i situační včetně problematiky překladů. Z hlediska jazykových prostředků se věnuje především prostředkům oblasti zvukové a grafické (např. problémy při artikulaci, zapojení zvukomalby a jejich grafický záznam) lexikální, syntaktické a definuje i užitá obrazná pojmenování (přirovnání, metafory, apod ). Zmiňuje také význam a komiku veršovaných textů v dětské literatuře. Zabývá se také problematikou ironie a absurdity a jejich komického účinku. Součástí práce je i stručný nástin životních osudů obou zmíněných autorů, které měly později vliv na jejich tvorbu. Cílem práce je především definovat jednotlivé prostředky humoru využívané oběma autory a říci, zda se tyto prostředky v jejich knihách liší.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with aspects of humor, concretely with means of humor in children's literature by Lemony Snicket (series called The Series of Unfortunate Events) and Roald Dahl {The Witches, James and the Giant Peach, Charlie and the Chocolate Factory, The BFG). It deals with the choice and use of these means in order to cause humorous effect. It analyses the means of humor in categories of situation and language, also including the translation difficulties. Concerning the means of language, it deals with the category of sound and graphics (e.g.articulatory problems, onomatopoeic sounds and their graphic recording), of lexis, of syntax and additionally it defines figurative descriptions (e.g. comparison, oxymoron, etc.). The author also includes the issue of using verses in children's literature. Moreover, the paper deals with irony and absurdity and their humorous effect in this type of literature. It also includes a brief summary of both authors' biographies relevant to their following works. The aim of the thesis was especially to define the individual means of humor used by mentioned authors and to state, what the difference between the means used by them is.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990010385880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV